توسعه ساخت داخل با هدف گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی سایپا

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از گروه خودروسازی سایپا گفت: صنعت خودرو در کشور به رغم محدودیت های بین المللی علاوه بر افزایش ظرفیت تولید و کاهش واردات قطعات خارجی، دستاوردهای خوبی در حوزه توسعه عمق ساخت داخل به دست آورده است.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی صادقی نیارکی با بیان مطلب فوق تصریح کرد: با سیاستگذاری که در صنعت خودرو صورت گرفت تهدیدها به فرصت تبدیل شد و نیاز هست که دستاوردهای این بخش با استراتژی مناسبی به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به ارتباط سیستمی ۴۰ رشته فعالیت با صنعت خودرو افزود: این صنعت که در جرگه صنایع ساخت محور و پیشران قراردارد در شرایطی که با تشدید تحریم ها زمین‌گیری آن هدفگذاری شده بود، امروز در توسعه ساخت داخل جزو صنایع پیشران است.

 



معاون امور صنایع وزارت صمت خاطرنشان کرد: با مجاهدت هایی که خودروسازان و قطعه سازان به رغم مشکلات در تامین مواد اولیه داشتند، توانستند، امسال رشد ۱۸درصدی تولید خودرو تا تاریخ ۲۵ تیرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل رقم بزنند.

صادقی نیارکی در ادامه با تشریح مهمترین اقدامات در صنعت خودرو، اشاره ای به هدفگذاری ۳۰۰میلیون یورویی سایپا در توسعه ساخت داخل در سال جاری کرد.

وی همچنین افزود: با برنامه گسترده‌ای كه گروه سایپا در زمینه توسعه محصول و تولید خودروهای جدید دارد، تحولی اساسی در تاریخ این خودروساز رقم خواهد خورد.

معاون امور صنایع ادامه داد: اتفاقات گسترده‌ای در مركز تحقیقات سایپا در زمینه طراحی و ساخت پلت‌فرم‌ها و خودروهای جدید در حال رخ دادن است.

به گفته وی اجرای چندین پروژه نظیر بهبود و ارتقای پلت‌فرم‌های موجود، تغییرات فیس‌لیفت بر روی محصولات فعلی، ارتقاء كیفیت و آپشن‌های محصولات، در كنار انجام تست‌های شبیه‌سازی پیشرفته خودرویی از جمله موارد مهمی است كه مركز تحقیقات سایپا با برخورداری از دانش فنی روز در دست اقدام دارد.

صادقی نیاركی در ادامه با اشاره به موفقیت گروه خودروسازی سایپا در دستیابی به جایگاه خودروساز اول كشور در خرداد ماه، افزود: این یك اتفاق بی‌نظیر است كه با وجود مشكلاتی نظیر تحریم و شیوع بیماری كرونا، سایپا توانسته با مجاهدت صورت گرفته و همكاری شبكه قطعه‌سازان كشور به این مهم دست یابد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار ادامه حمایت و كمك به صنعت خودرو و قطعه‌سازی كشور برای عبور از مشكلات شد و تصریح كرد: رشد تولید خودرو در كشور نشان می‌دهد این صنعت از اهمیت و ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و باید با هدف رشد و رونق تولید و همچنین تسریع در تحویل خودرو و كاهش تعهدات معوقه، مورد حمایت جدی قرار گیرد.

صادقی نیاركی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات گروه خودروسازی سایپا در طرح ملی بومی‌سازی قطعات خودرو نیز گفت: سایپا جزو پیشتازان نهضت ساخت داخل در صنعت خودرو محسوب می‌شود و در چهار میز تخصصی تعمیق ساخت داخل هم حضوری پررنگ و فعال داشته است.

به گفته وی برنامه گروه خودروسازی سایپا برای سفارش‌گذاری ساخت قطعات خودرویی در داخل و توسعه همكاری این گروه با شركت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران داخلی، زمینه دلگرمی و افزایش امید را در میان تولیدكنندگان قطعات خودرویی ایجاد كرده است.

کد خبر 124393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha