شیائومی از خودرو برقی در کلاس کارتینگ رونمایی کرد

طی همکاری تجاری لامبورگینی با شرکت شیائومی چین که بیشتر با تولید گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود، خودرویی برقی از نوع کارت ساخته شده است که ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد.

به گزارش پرشین خودرو، خودروهای گو کارت (Go Kart) که امروزه با نام کارت شناخته می‌شوند، ارزان‌ترین مدل‌ها برای شروع رانندگی حرفه‌ای در پیست محسوب می‌شوند. مدل‌های کارت، انواع مختلف با پیشرانه‌های برقی و بنزینی دارند که معمولا تک نفره و به‌ندرت، دو نفره هستند.


شیائومی، غول صنایع الکترونیک چین و یکی از برندهای ثروتمند جهان است که علاوه‌بر انواع گوشی‌های هوشمند، لوازم الکترونیکی و تجهیزات ذخیره انرژی الکتریکی نیز تولید می‌کند. این شرایط، پتانسیل شیائومی برای فعالیت در صنعت وسایل نقلیه‌ی برقی را افزایش داده است. همچنین، کارخانه‌های بزرگی در چین وجود دارند که انواع خودروهای برقی و بنزینی عرضه می‌کنند و می‌توانند شریک فنی شیائومی شوند.


خودرو کارتینگ شیائومی، ناین‌بوت گوکارت پرو لامبورگینی ادیشن، نام دارد. این محصول به مناسبت دهمین سالگرد فعالیت شیائومی تولید می‌شود؛ درحالی‌که با رنگ زرد مشهور لامبورگینی و لوگو برند ایتالیایی تزئین شده است. ناین‌بوت، یک برند زیرمجموعه شیائومی است که وسایل نقلیه برقی مثل اسکوتر تولید می‌کند و پیش‌تر خودرو کارتینگ ناین‌بوت گوکارت را عرضه کرده بود.

نسخه لامبورگینی از ناین‌بوت گوکارت، باتری ۴۳۲ وات ساعت دارد که برای ۶۲ دور رانندگی در پیست ۴۰۰ متری کارتینگ با میانگین سرعت ۴۰ کیلومتربرساعت، کافی خواهد بود. این محصول، مجهز به تایرهای ویژه‌ای است که فرمان‌پذیری و دریفت خودرو را بهبود می‌دهند. راننده می‌تواند نوع صدای خروجی از موتوربرقی را به‌صورت مجازی، شبیه به پیشرانه‌های بنزینی V۱۰ یا V۱۲ لامبورگینی تغییر دهد.

خودرو کارتینگ شیائومی دارای بال عقب متحرک و صندلی ویژه با رعایت ارگونومی بدن است تا تفاوت‌هایی با مدل‌های مشابه داشته باشد. فرمان و سپرها نیز از نوع اسپرت شبیه به خودروهای فرمول یک هستند. برنامه فروش این خودرو در خارج از چین نامشخص است، اما برای بازار داخلی، ۱۰ هزار یوان معادل ۱۴۷۵ دلار قیمت خواهد داشت.

منبع: زومیت

کد خبر 125289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha