کد خبر 130580
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
سرمایه گذاری تویوتا در استارت آپ های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و پیشرفت های آن هر روز فرایندهای این خودروساز ژاپنی را بهبود می بخشند.

به گزارش پرشین خودرو، صندوق سرمایه گذاری تویوتا venture capital fund در استارت آپ هایی سرمایه گذاری می کند که به این خودروساز ژاپنی کمک می کند فرایندهای روزانه خود را بهبود ببخشد واین کار از طریق مدیریت هوشمندانه تر زنجیره تأمین و استفاده از ربات ها در کف کارخانه انجام می شود.

صندوق سرمایه گذاری های تویوتا در سیلیکون ولی (مهد فناوری ها در آمریکا) استقرار دارد و در حال حاضر سرمایه ی در اختیار این صندوق 200 میلیون دلار است و تا به حال در 36 استارت آپی سرمایه گذاری کرده است که هنوز در ابتدای راه قرار دارند. از جمله این استارت آپ ها، شرکت نرم افزاری «اِن اُتو» Nauto‌ است که در حوزه نرم افزارهای خودران ها فعال است؛‌ همچنین شرکت دریشتی Drishti‌ که کار تحلیل تصاویر ویدیویی کارخانه را انجام می دهد و شرکت جوبی اَوییشن Joby Aviation که در صنعت حمل و نقل هوایی تخصص دارد.

 

تویوتا



تویوتا که در سال 2020 موفق شد دوباره عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان را پس بگیرد تنها شرکتی نیست که سرمایه گذاری های خود را به سمت استارت آپ های فناوری هدایت کرده، گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن هم که 5 سالی مقام پرفروش ترین خودروساز دنیا را در دست داشت و در سال 2020 به مقام دوم رانده شد می خواهد از قافله عقب نماند و در بخش هوش مصنوعی حرفی برای گفتن داشته باشد مخصوصاً که در دهه آینده سرمایه گذاری ها به سمت خودران ها و خودروهای برقی هدایت خواهد شد.

برای مثال جیم ادلر Jim Adler مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری یاد شده در مصاحبه با رویترز می گوید: تویوتا که صدها کارخانه در سراسر دنیا دارد، خیلی علاقه دارد که یافته ها و دستاوردهای خود را خیلی سریع به سایر کارخانه های خود تسری دهد. با این کار می تواند اثربخشی، کارایی و به طور کلی بازده را در تمامی زیرمجموعه های خود به حداکثر برساند. او می گوید: «اگر به موضوع ابر کامپیوتری نگاهی بیندازید، همه ربات های در کلیه کارخانه های تویوتا به این ابر متصل هستند و هر یادگیری جدیدی می تواند به طور خودکار در تمامی ربات ها به روز شود.»

ادلر پیش از مدیر عامل این صندوق سرمایه گذاری تویوتا، از مهندسان راکت در لاکهید مارتین Lockheed Martin [یکی از پیمانکاران مهم وزارت دفاع آمریکا] بوده و تخصص بالایی در کارآفرینی دارد. او می گوید که این صندوق با خودروساز از نزدیک کار می کند،‌ ضمن این که از استقلال بالایی از تویوتا برخوردار است. ادلر می گوید: «صندوق در مرز یا غشاء اکوسیستم تویوتا قرار دارد. موقعیت آن طوری است که بین درون و بیرون دنیای تویوتا حضور دارد و مثل دیواره نفوذپذیر می تواند نوآوری های بیرونی را به داخل تویوتا بیاورد.»

این خودروساز ژاپنی امسال با سرمایه صندوق یاد شده، 800 میلیون دلار در استارت آپ واون کیپتال Woven Capital [به معنی تحت الفظی «سرمایه درهم تنیده»] سرمایه گذاری کرده است که نوعی سرمایه گذاری در مرحله رشد به حساب می آید و بخشی از سبد سرمایه گذاری های تویوتا در هوش مصنوعی است.



منبع: سایپانیوز

کد خبر 130580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha