تولید بیش از ۸۲۹ هزار دستگاه خودرو سواری تا پایان بهمن ماه

بر اساس آخرین آمار وزارت صمت، در ۱۱ ماهه سال جاری، تولید سواری طی این مدت ۱۸.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، گزارش عملکرد تولید انواع خودروها طی ۱۱ ماهه سال جاری نشان می‌دهد که به ترتیب کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی)، سواری، تراکتور و وانت بیشترین میزان رشد را داشته‌اند. در این میان، تنها اتوبوس، مینی‌بوس و ون ۷.۵ درصد کاهش تولید داشته‌اند.

در مدت مذکور سال جاری 8۲۹ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو سواری تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با میزان تولید ۷۰۰ هزار دستگاه، رشد ۱۸.۴ درصدی را ثبت کرده است.

طبق آمار، کمترین رشد تولید مختص تراکتور است که میزان تولیدشان از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، با رشد ۷.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷۴ هزار و ۴۶۱ دستگاه رسیده است. در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید وانت‌ها، ۶۹ هزار و ۴۶ دستگاه بوده است.

در مدت ۱۱ ماهه امسال کمباین‌ها بیشترین درصد افزایش تولید انواع خودروها را در این گزارش به خود اختصاص داده است. این مدل خودروها افزایش ۴۸.۹ درصدی تولید را رقم زده و از ۳۹۷ دستگاه تولید شده طی ۱۱ ماهه ابتدایی سال گذشته به ۵۹۱ دستگاه در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

طبق آمار، تولید تراکتور نیز از ۱۷ هزار و ۲۷۸ دستگاه تولید شده در ۱۱ ماهه ۱۳۹۸ به ۱۹ هزار و ۸۶۳ دستگاه در مجموع ۱۱ ماهه امسال رسیده و رشد ۱۵ درصدی را تجربه کرده است.

در مقابل آمار تولید انواع خودروها نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

در مدت مذکور امسال، ۱۷۴۳ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده که در مقایسه با ۱۸۸۴ دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، افت ۷.۵ درصدی تولید را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، میزان تولید لاستیک خودرو نیز در ۱۱ ماهه امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته که ۲۱۱ هزار و ۲۰۰ تن بوده است، به ۲۵۴ هزار و ۲۰۰ تن رسیده و رشد ۲۰.۴ درصدی را رقم زده است.

کد خبر 130793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha