آموزش ثبت نام کارت سوخت به صورت آنلاین با موبایل

ثبت نام کارت سوخت مراحل پیچیده‌ای ندارد، اما برخی افراد از آن بی‌اطلاع هستند. ما در این مقاله آموزش ثبت نام کارت سوخت با موبایل و اینترنت را ارائه می‌کنیم. با ما همراه باشید.

/ حسین مزاریان / به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کارت سوخت یک طرح قدیمی است که وقتی اجرا شد، عده‌ای با آن مخالف و عده‌ای هم موافقش بودند. با تمام نکات مثبت و منفی، این طرح برای مدتی کنار گذاشته شد، اما مجددا شاهد اجرای آن بودیم.

 

حالا تمام رانندگان خودرو و موتور سیکلت باید کارت سوخت داشته باشند و افرادی که کارت ندارند، باید برای ثبت نام کارت سوخت اقدام کنند. ما در این مطلب قصد داریم روش‌های ثبت نام کارت سوخت با موبایل و اینترنت را بازگو کنیم. پس اگر به دنبال آموزش ثبت نام کارت سوخت هستید، حتما تا انتها این مقاله را دنبال کنید.

 

آموزش ثبت نام کارت سوخت

ثبت نام کارت سوخت از دو روش امکان‌پذیر است. افراد می‌توانند به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند یا اینکه به‌طور غیرحضوری و از طریق اینترنت برای این کار اقدام نمایند. در حال حاضر که در شرایط همه‌گیری کرونا به سر می‌بریم، به منظور حفظ سلامتی خودمان و سایر افراد جامعه، بهتر است چنین خدماتی را به‌صورت غیرحضوری دریافت نماییم. برای ثبت نام اینترنتی کارت سوخت می‌توان از طریق سامانه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده است اقدام کرد. همچنین با نصب اپلیکیشن مخصوص، امکان ثبت نام کارت سوخت وجود دارد. ما در ادامه همه روش‌های غیرحضوری را توضیح می‌دهیم و خواهیم گفت که چگونه با استفاده از گوشی خود و اتصال به اینترنت، می‌توانید کارت سوخت دریافت کنید.

 

آموزش ثبت نام کارت سوخت، آموزش ثبت نام کارت سوخت به صورت آنلاین با موبایل، ثبت نام کارت سوخت، ثبت نام کارت سوخت با موبایل و اینترنت

 

ثبت نام کارت سوخت اینترنتی چگونه است؟

برای ثبت نام کارت سوخت اینترنتی، باید به وبسایتی که دولت برای این کار معرفی کرده است مراجعه کنیم. سایت ثبت نام کارت سوخت mob.gov.ir است که البته در آن خدمات متنوعی ارائه می‌شوند. در بخشی از این وبسایت، مالکان خودرو و موتور سیکلت می‌توانند برای گرفتن کارت سوخت وسیله نقلیه خود اقدام کنند. برای این کار باید گزینه «ثبت نام کارت سوخت» را در وبسایت انتخاب کنید.

در مرحله بعدی باید قوانین و مقرراتی که ارائه شده است را تایید نمایید تا بتوانید وارد صفحه بعد شوید. سپس فرم وارد کردن شماره تلفن همراه ظاهر می‌شوید که در آن باید شماره موبایل خودتان (مالک وسیله نقلیه) را وارد کنید. کد امنیتی را نیز وارد نمایید و سپس روی دکمه «ورود» بزنید.

در این مرحله یک کد به شماره موبایل شما ارسال می‌شود که باید آن را وارد کنید تا به تایید برسد. در صفحه بعدی کد ملی و سایر اطلاعات هویتی خود را وارد می‌کنید و مراحل ثبت نام شما به پایان می‌رسد. همان‌طور که مشاهده کردید، کار با سامانه ثبت نام کارت سوخت هیچ‌گونه پیچیدگی ندارد و اگر برخی نکات را رعایت کنید، به مشکلی برنخواهید خورد. مثلا باید دقت کنید که شماره موبایل به نام مالک وسیله نقلیه باشد. همچنین در هنگام کار با سامانه، از برنامه‌های VPN استفاده نکنید.

 

ثبت نام کارت سوخت با موبایل

برای ثبت نام کارت سوخت با موبایل دو روش وجود دارد؛ روش اول که برای این کار پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از اپلیکیشن است. شما می‌توانید برنامه موبایلی «دولت همراه» را از همان سامانه mob.gov.ir یا از مارکت‌های داخلی مانند کافه بازار دانلود کنید. این برنامه هم برای گوشی‌های اندرویدی و هم برای آیفون در دسترس است.

برای ثبت نام در برنامه «دولت همراه»، ابتدا باید شماره موبایل خود را وارد نمایید. یک کد تایید برای شما پیامک می‌شود که باید آن را وارد کنید تا شماره موبایل به تایید برسد. پس از ورود به برنامه، می‌توانید از خدمات مختلفی که در آن ارائه شده‌اند استفاده کنید. دقت داشته باشید که برای استفاده از تمام خدمات اینترنتی دولت، باید اطلاعات افراد با شماره موبایل آنها مطابقت داشته باشد. مثلا شخصی که برای دریافت کارت سوخت اقدام می‌کند، باید مالک خودرو باشد، مالک سیم کارت باشد و کد ملی او نیز با مشخصات مالک سیم کارت مطابقت داشته باشد.

اما روش دیگر برای ثبت نام کارت سوخت با موبایل، استفاده از کد USSD است. شما با موبایل خود می‌توانید کد دستوری #4* (ستاره چهار مربع) را شماره‌گیری نمایید. سپس یک سری گزینه‌ها برای شما نمایش داده می‌شوند که اگر آنها را به درستی انتخاب کنید، خیلی راحت می‌توانید ثبت نام کارت سوخت وسیله نقلیه خود را به انجام برسانید. توجه داشته باشید که برای انتخاب هر کدام از گزینه‌های USSD حداکثر 45 ثانیه زمان دارید؛ اگر بیشتر از این زمان برای انتخاب معطل کنید، از ثبت نام خارج می‌شوید و باید از ابتدا کد دستوری مذکور را شماره‌گیری نمایید.

 

آموزش ثبت نام کارت سوخت، آموزش ثبت نام کارت سوخت به صورت آنلاین با موبایل، ثبت نام کارت سوخت، ثبت نام کارت سوخت با موبایل و اینترنت

 

گرفتن کارت سوخت ماشین صفر کیلومتر چگونه است؟

برای گرفتن کارت سوخت خودروی صفر نیازی نیست که در وبسایت ثبت نام انجام دهید. فقط بعد از تحویل خودرو، باید به دفاتر پستی مراجعه کنید و کارت سوخت خود را دریافت نمایید. معمولا پروسه صدور کارت سوخت برای خودروهای صفر حدود 20 روز طول می‌شد که ممکن است گاهی بیشتر از این هم باشد. اما اگر 20 روز بعد از تحویل خودرو، به هر دلیلی کارت سوخت آن را دریافت نکردید، می‌توانید موضوع را پیگیری کنید.

جهت پیگیری عدم صدور کارت سوخت برای خودروی صفر باید به وبسایت epolice.ir مراجعه کنید. در بخش پیگیری صدور کارت سوخت، باید نوع خودرو و شماره پلاک آن را وارد نمایید. سپس سامانه به شما اعلام می‌کند که کارت سوخت وسیله نقلیه‌تان به کدام منطقه پستی ارسال شده است. همچنین می‌توانید این کار را از طریق سامانه رهگیری مرسوله‌های پستی انجام دهید. وارد این سامانه شوید و سپس شماره VIN خودرو (همان شماره 16 رقمی پشت کارت خودرو) را وارد کنید تا وضعیت ارسال کارت سوخت برای شما نمایش داده شود.

یک روش ساده دیگر هم برای پیگیری کارت سوخت خودرو صفر وجود دارد؛ شما می‌توانید شماره VIN خودروی خود را به شماره 1101202040 پیامک کنید. برای این کار ابتدا باید حرف V سپس * و در آخر شماره VIN را پیامک بزنید. توجه داشته که هزینه صدور کارت برای خودروهای صفر کیلومتر باید توسط مالک خودرو پرداخت شود. این هزینه را در اداره پست پرداخت می‌کنید.

 

در صورت فراموشی، برای بازیابی رمز کارت سوخت چه کار کنیم؟

معمولا چهار شماره آخر کد ملی مالک خودرو به عنوان رمز کارت سوخت استفاده می‌شود. اما این رمز قابل تغییر است. پس اگر کارت سوخت خودرو را تحویل گرفتید و متوجه شدید که چهار شماره آخر کد ملی برای آن جوابگو نیست، باید مراحل زیر راطی کنید:

- کارت سوخت را در کارتخوان وارد کنید. وقتی پیام وارد کردن رمز را مشاهده کردید، دکمه / را بزنید.

- پیامی ظاهر می‌شود که بیانگر عملیات تغییر رمز است. حالا باید رمز جدید را وارد کنید.

- در مرحله بعد از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید رمزتان حذف گردد. در اینجا باید کلید سبز را فشار دهید.

- کمی صبر کنید و بعد می‌توانید کارت را بیرون بکشید یا اینکه سوخت‌گیری کنید.

 

آموزش ثبت نام کارت سوخت، آموزش ثبت نام کارت سوخت به صورت آنلاین با موبایل، ثبت نام کارت سوخت، ثبت نام کارت سوخت با موبایل و اینترنت

 

کارت خودرو یکی از مهمترین مدارک جانبی آن است که در هنگام نقل و انتقال به صاحب جدید واگذار می‌شود. با توجه به سهمیه بندی بنزین در کشورمان، همراه داشتن کارت سوخت برای سوخت‌گیری اهمیت زیادی دارد. بنابراین تمام وسایل نقلیه باید دارای کارت سوخت باشند. ما در این مقاله تلاش کردیم تا آموزش ثبت نام کارت سوخت را به‌طور جامع ارائه دهیم. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید که می‌تواند برای دیگران سودمند باشد، می‌توانید آن را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.
 

سوالات متداول درباره مراحل ثبت نام کارت سوخت

در این مقاله سعی کردیم، به آموزش ثبت نام کارت سوخت بپردازیم و نکات مختلف پیرامون آن را بازگو کنیم. در زیر تعدادی از متداول‌ترین سوالات کاربران درباره این موضوع را مطرح کرده و به‌ طور خلاصه به آنها پاسخ می‌دهیم. اگر سوال دیگری درباره نحوه ثبت نام کارت سوخت خودرو و موتور سیکلت دارید، حتما در بخش کامنت‌ها مطرح کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.

 

#حسین_مزاریان

کد خبر 136017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 30
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سوگند ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    16 5
    سلام ،اگه از سایت دولت همراه کارت سوخت ثبت نام کنیم کارتش میاد واسمون، من که تا حالا ازهیچ سایتی ثبت نام نکردم ولی بعضیا نمیدونم از کدوم سایت ثبت نام کردن که پیام میزارن که کارتشون ارسال نشده واسشون
  • معصومه آزادی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    9 2
    سلام میتونم بصورت آنلاین درخواست کارت سوخت بدم
  • حیدر حوت ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    7 0
    سلام من کارت سوخت مخواهم