مجلس خواستار اقدام جدی وزارت صمت در حوزه خودرو شد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نارضایتی‌ ها از عملکرد صنعت خودرو موجب شد تا این کمیسیون به منظور تحقق مطالبات مردم، اقدام جدی وزارت صمت در این حوزه را خواستار شود.

به گزارش پرشین خودرو، روح اله عباسپور، با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر همه از عملکرد صنعت خودرو ناراضی هستند به گونه‌ای که دو خودروسازی بزرگ کشور حدود 100 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند از سوی دیگر مصرف کنندگان خودرو نیز از تولیدات داخلی راضی نیستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تدوین برنامه‌ای به دنبال ایجاد تحولی اساسی در صنعت خودروسازی است؛ در این برنامه اهداف، راهبرد‌ها و استراتژی‌ها مشخص شده است که پروژه اصلاح ساختار بازار‌های زنجیره تامین خودرو، و پروژه ارتقای خدمات پس از فروش و حمایت از مصرف کنندگان نمونه‌هایی از پروژه‌های تحولی صنعت خودرو است.

عباسپور با بیان اینکه در نشست با وزیر صمت و معاونان وی، نمایندگان نقطه نظرات خود درباره صنعت خودرو را بیان کردند و مقرر شد طی هفته آینده نظراتشان را مطرح کنند، تصریح کرد: اهداف نهایی این برنامه برای سال 1404 یعنی چهار سال زمان پیش بینی شده، اگر به دنبال تحقق مطالبات مردم باشیم باید با برنامه‌ریزی درست، ظرف شش ماه تا یک سال به مطالبات پاسخ داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: به زعم نمایندگان، دولت باید سیاست گذار صنعت خودرو باشد و در حوزه اجرایی ورود نکند و هیات مدیره و مدیرعامل شرکت های خودروسازی طبق قانون تجارت توسط صاحبان سرمایه و ذی نفعان انتخاب شوند.

کد خبر 136694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha