تسلا 580 هزار دستگاه خودرو را فراخواند

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) اعلام کرد که شرکت تسلا به دلیل یک ویژگی که می‌تواند هشدارهای صوتی را برای عابران پنهان کند، برای تقریباً ۵۸۰ هزار خودروی خود در ایالات متحده فراخوان صادر کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه به نقل از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) در گزارشی اعلام کرد که شرکت تسلا تقریباً 580 هزار خودروی خود را در ایالات متحده به دلیل یک ویژگی که می‌تواند هشدارهای صوتی را برای عابران پنهان کند، فراخوانده است.

بر اساس این گزارش، گفته می شود که برخی از از وسایل نقلیه تسلا دارای عملکردی هستند که شرکت آن را "بوم باکس" نامیده است که به رانندگان اجازه می دهد صداهای مختلف را از طریق یک بلندگوی خارجی در حالی که خودرو در حال حرکت است پخش کنند. این ویژگی استانداردهای ایمنی فدرال را نقض می کند، زیرا خودروهای برقی بی سر و صدا حرکت می کنند و به صداهای هشدار برای عابران پیاده نیاز دارند.

آسوشیتدپرس به نقل از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا نوشت: در حالی که بوم باکس و صدای هشدار عابر پیاده یکدیگر را حذف می کنند، صداهایی که با استفاده از بوم باکس منتشر می‌شوند می‌توانند به گونه‌ای تعبیر شوند که سیستم هشدار عابر پیاده را از انطباق با استانداردهای ایمنی خارج می‌کنند.

این اداره همچنین تأکید کرد که به‌روزرسانی یک نرم‌افزار که بوم باکس را در هنگام رانندگی، دنده معکوس یا خنثی غیرفعال می‌کند، مشکل را برطرف می‌کند.

به گفته آسوشیتدپرس، این فراخوان خودروهای تسلا شامل مدل X، S و Y مدل های 2020 تا 2022 و همچنین مدل 3 که بین سال‌های 2017 تا 2022 ساخته شده است را پوشش می‌دهد.

این چهارمین فراخوانی است که در دو هفته گذشته اعلام شده است. روز چهارشنبه، تسلا اعلام کرد که در حال فراخوان نزدیک به 27000 وسیله نقلیه در ایالات متحده به دلیل نگرانی از این موضوع است که سیستم های گرمایش کابین ممکن است شیشه جلو را به سرعت یخ زدایی نکنند، که دید را کاهش داده و خطر تصادف را افزایش می دهد.

جمعه گذشته اعلام شد که بیش از 800 هزار خودرو به دلیل نقص سیستم هشدار کمربند ایمنی فراخوان شده‌اند.

بر اساس سوابق اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا، فراخوان پنجشنبه پانزدهمین فراخوان تسلا از ژانویه 2021 است.

کد خبر 137077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha