کد خبر 137201
۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
 قیمت‌ بلیط مترو در سال 1401

پیشنهاد نرخ بلیط مترو در سال 1401 برای تک سفره 2500 تومان، بلیط‌های شهری حومه 2850 تومان، نرخ بلیط هشتگرد 7500 تومان و بلیط فرودگاه امام خمینی 12 هزار و 500 تومان خواهد شد

به گزارش پرشین خودرو، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با حضور در صحن شورای شهر تهران درخصوص لایحه «تعیین نرخ بلیط و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال 1401» گفت: در مترو با رعایت سقف 25 درصد نرخ بلیط تک سفره که امسال 2 هزار تومان بود به 2 هزار و 500 تومان افزایش می‌یابد و بلیط شهرهای حومه از 2 هزار 300 به 2 هزار و 850، نرخ بلیط هشتگرد از 6 هزار تومان به 7 هزار و 500 و بلیط فرودگاه امام از10 هزار تومان به 12 هزار و 500 پیشنهاد افزایش داشته است. همچنین برای شخصی‌سازی و به نام کردن کارت بلیط‌های مترو این تخفیف‌ها پیش بینی شده است.

شفیعی با تاکید بر اینکه در بخش اتوبوسرانی نیازمان بیش از افزایش 25 درصدی بود، گفت: همان سقف 25 درصدی رعایت شد اما برخی از خطوط تا سقف 35 درصد پیش‌بینی شده است.

در ادامه سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به پیشنهاد شهرداری درخصوص افزایش نرخ کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی گفت: میانگین افزایش مورد درخواست شهرداری 40 درصد بود که به دلیل شرایط اقتصادی بد مردم که عامل محدود کننده است همان سقف 25 درصد رعایت شد و تنها 10 درصد از مبلغ تمام شده بلیت از شهروندان دریافت می‌شود.

او با اشاره به تخفیف‌های ارائه شده برای بلیط مترو گفت: به شهرداری تهران اجازه داده شده به منظور تشویق مسافران به استفاده از کارت ‌بلیط‌های مبلغ‌دار شخصی‌سازی شده، در هنگام خرید یا شارژ هربار این کارت‌ها نسبت به اعمال ضریب کاهشی پنج درصد (5%) علاوه بر اعمال سایر ضرایب کاهشی مندرج در این مصوبه اقدام کند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: در هنگام ثبت ورود توسط مسافران دارای کارت بلیط مبلغ‌دار، کمترین بهای کارت‌بلیط مبلغ‌دار از اعتبار کارت ایشان کسر شده و در هنگام ثبت خروج و با توجه به مسافت طی شده مابه‌التفاوت مبلغ سفر از اعتبار کارت ایشان کسر خواهد شد. همچنین در صورتی که دارندگان کارت‌بلیط مبلغ‌دار در هنگام خروج، بلیط خود را در دستگاه‌های کنترل قرار ندهند و یا بیش از دو ساعت از ثبت ورود آنها گذشته باشد، می‌بایست ما به‌ التفاوت بالاترین بهای کارت‌بلیط مبلغ دار، از اعتبار کارت ایشان کسر شود.

تشکری هاشمی تاکید کرد: اشخاصی که کارت بلیط‌های رایگان استفاده می‌کنند تنها 4 مرتبه در روز امکان استفاده از این کارت‌ها را دارند.

کد خبر 137201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha