سهم 50 درصدی بهمن دیزل از بازار کامیونت/ هدف‌گذاری کسب سهم 30 درصدی از بازار خودروهای تجاری

مدیرعامل بهمن‌ دیزل گفت: در حوزه خودروهای تجاری به خصوص کامیونت 50 درصد بازار کامیونت‌های کشور متعلق به بهمن بوده است. در حوزه مینی‌بوس هم حدود 30 درصد از سهم بازار را در اختیار داریم. به طور کلی در حوزه خودروهای سنگین هلدینگ هدف دستیابی به سهم 30 درصدی از بازار را دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، حسین خضری در حاشیه چهارمین نمایشگاه خودرو تهران و در نشست مدیران شرکت های تجاری ساز زیرمجموعه گروه بهمن با بیان این مطلب افزود: گروه بهمن در حوزه های مختلف در حال توسعه است که شامل توسعه مطلوب، توسعه ساختارهای تولیدی، ایمنی انسانی و اصلاح زیرساخت های مالی می شود. مشخصات در توسعه محصول و موضوعات مربوط به بازار با توجه به نیاز بازار خودروهای تجاری و باری دارد در تمام حوزه های برنامه ای را تدوین کرده ایم.

وی در خصوص احتمال فروش خودروهای تجاری به صورت قرعه‌کشی و در سیستم یک‍پارچه فروش اظهار کرد:‌ ماهیت خودروهای تجاری با مدل‌های سواری متفاوت است. در حوزه‌ای که بیش از سه تولیدکنندگان داشته باشیم انحصار معنا ندارد. بنابراین چه بحث قیمت‌گذاری و چه ورود به فروش یکپارچه سیاست‌ درستی نیست. چرا که نوع مخاطبان خودروهای تجاری متفاوت است. در ۱۰ سال گذشته چه در قیمت‌گذاری و چه در توزیع این خودروها، دولت دخالتی نداشته است.

 

حسین خضری



وی ادامه داد: هدف ما از افزایش تولید و افزایش عرضه، کمک به ناوگان است و تا امروز درهمین راستا حرکت کرده‌ایم.

مدیرعامل سیبا موتور نیز در حاشیه نمایشگاه خودرو تهران گفت: سیباموتور شرکتی است که در حال حاضر در حوزه کشنده و کامیون و کامیونت از 6 تن تا 44 تن فعالیت می‌کند. امیدواریم محصولات این شرکت کمکی به حوزه حمل‌ونقل داخلی باشند. با توجه به شرایط بازار و خواسته مشتریان در نظر داریم محصولات جدید را با تناژ مختلف وارد بازار کند.

 

بهزاد حق بر



بهزاد حق‌بر افزود: سیباموتور توانسته ۹ هزار دستگاه به حمل‌ونقل کشور عرضه کند که جایگاه خوبی از نظر کیفی و سهم بازار به دست آورده‌اند. در سال 1400ُ در حوزه کشنده 20 درصد از سهم بازار را به دست آوردیم. امیدواریم با توجه به استراتژی‌های سیباموتور این سهم را افزایش دهیم و به جایگاه مشتری بیشتر بها بدهیم.

در ادامه این نشست جلیل هاشمی مدیرعامل اسنا گفت: اسنا به فعالیت در زمینه خودروهای حمل‌ونقل عمومی معروف است. شاید اسنا بیش از همه با ون‌های دلیکا و اتوبوس‌های بی‌آرتی‌ دوکابین شناخته شود. این شرکت از سال 83 در زمینه تولید و تامین خودروهای حمل‌ونقل عمومی و خودروهای خاص خدماتی فعالیت دارد. از نیمه دوم سال 99 با توجه به اهداف عالی و نگرش خاص گروه بهمن در زمینه تولید خودروهای حمل‌ونقل عمومی و جمعیُ به این جمع‌بندی رسیدیم که با این شرکت جوینت شویم و این سینرژی و هم‌افزاری را ایجاد کنیم و از توانمندی‌های نامحدود و قابل ملاحظه گروه بهمن در زمینه تامین قطعات موردنیاز در صنعت اتوبوس‌سازی به ویژه مجموعه شاسی‌ساز بهره‌مند شویم. در این نمایشگاه اولین محصول از این همکاری را رونمایی کردیم.

 

جلیل هاشمی



وی افزود: شرکت‌ اسنا در حال حاضر یکی از مجموعه‌های بهمن به حساب می‌آید و امیدواریم بتوانیم با محصولات جدید خود خدمات بیشتری را به ناوگان حمل‌ونقل کشور عرضه کنیم.

هاشمی قیمت اتوبوس شهری 12 متری این شرکت را ۵ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: اتوبوس ۱۸ متری محصول آینده ما خواهد بود که در آینده قیمت آن اعلام می‌کنیم.

مدیر خدمات پس از فروش گروه بهمن بیان کرد: برای احترام به مشتریان باید سیاست‌های کلی را دنبال کنیم که نخستین آن‌ها انتخاب محصول مناسب و به‌روز است که به عبارتی پایه‌گذار خدمات بعدی است. ورود به بحث خودروهای تجاری با موضوع ارتزاق و کار همراه است. گروه بهمن برای ارائه خدمات به خودروهای تجاری حساسیت دوچندانی دارد.

امیر میرمنصف در خصوص احتمال فروش خودروهای تجاری در سیستم یک‍پارچه فروش خودرو بیان کرد: «استفاده خودروهای تجاری، لوکس نیست و خودرویی است که ماهیتا در خدمت ناوگان حمل‌ونقل باری و مسافری است و استفاده‌ای غیر از این نخواهد داشت. استفاده از این خودروها در دنیا، چند دهه است که از مالک‌محوری به سمت شرکت‌محوری رفته است تا هزینه‌های نگهداری آن‌ برای شرکت‌ها اقتصادی شود. اصل خودروهای تجاری و صنعت حمل‌ونقل با قرعه کشی و فروش یکپارچه در تناقض است و موجب می‌شود در این صنعت هم حواشی به وجود بیاید. چنین تصمیمی بعید به نظر می‌رسد و نه تنها کمکی به این صنعت نخواهد کرد بلکه برخلاف تصمیماتی که منظور کنترل و تنظیم بازار گرفته شده عمل می‌کند و حاشیه ایجاد می‌کند.

 

امیر میرمنصف



وی همچنین در خصوص عرضه محصول در بورس عنوان کرد: سیاست ما تنوع در روش‌های عرضه است. یکی از روش‌های فروش عرضه در بورس خواهد بود. روش‌های فعلی عرضه را به ویژه برای خودروهای کار کافی نمی‌دانیم. بلکه اعتقاد به روش‌های لیزینگ داریم. شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که با بالارفتن تورم نسبت به سود بانکی، لیزینگ کارآمد نخواهد بود. در چند سال اخیر مکانیزم‌های لیزینگ فعال نبودند چون هیچ کدام توجیه اقتصادی نداشتند. عرضه در بورس می‌تواند به عنوان یک روش عرضه در کنار سایر روش‌ها به کار گرفته شود. مخاطب ما در خودروهای تجاری به خصوص در کشنده‌ها، شرکت‌ها هستند.

وی در زمینه قیمت‌ خودروهای تجاری نیز عنوان کرد: «قیمت‌گذاری‌ها به گونه‌ای است که مشتری از خرید خود رضایت داشته باشد. امپاور که محصول جدیدی بود و اقبال بسیاری را به همراه داشت، به قیمت سه میلیارد و 107 میلیون تومان عرضه کردیم. تمرکز ما بر افزایش تولید است ودغدغه‌ای در زمینه قیمت نداریم. در سنوات گذشته عرضه خودروهای تجاری بسیار محدود بود، همواره قیمت‌های خوبی روی خودروها لحاظ می‌کردیم. تمرکز ما بر این است که تیراژ تولید را بالا ببریم تا نیاز داخل را پاسخگو باشیم. با افزایش تیراژ تولید، توزیع ساخت داخل و به تبع آن کاهش قیمت تمام شده را خواهیم داشت.»

وی خاطرنشان کرد: «محصول 420 اسب‌بخار سیباموتور با مبلغ 2 میلیارد و 950 میلیون تومانبه فروش می‌رسد. همچنین کامیونت شیلر با قیمت 895میلیون تومان، مینی‌بوس سحر یک میلیارد و 580 میلیون تومان، کامیون فورس ۶ تن بدون خواب 980 میلیون تومان و فورس 1.5 خواب یک میلیارد و 20 میلیون تومان و کامیون 8.5 تن یک میلیارد و 80 میلیون تومان بوده است.

کد خبر 137961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha