جنگ در بازار قیمت سازی خودرو با آگهی‌های اینترنتی!

بازار آزاد خودرو به دلایل مختلف از جمله عدم امکان خرید خودرو از کارخانه، تفاوت قیمت کارخانه و بازار و لاتاری تجمیعی وزارت صمت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و یکی از آن‌ها که اقدامی خلاف قانون و کلاهبرداری اینترنتی محسوب می‌شود، درج آگهی تقلبی در پلتفرم‌های اینترنتی است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چندی پیش در گزارشی به درج آگهی‌های غیرواقعی از خودروهای تولید داخل اشاره کردیم که در آن آمده بود: دست‌کاری قیمت خودرو در یکی دو سال گذشته آنهم به صورت سازمان‌یافته از کارهایی بود که با سوءاستفاده از پلتفرم‌های آگهی آنلاین و عدم وجود ساختار مناسب نظارتی این وبسایت‌ها رخ داد. تا پیش از این چنین آگهی‌هایی را تنها از سوی دلالان بزرگ بازار خودرو و نوچه‌های آنها در فضای مجازی شاهد بویم اما در کمال تاسف این رویه به خرده مالکان نیز سرایت کرده است ...

این داستان اما تنها در درج آگهی با قیمت‌های بالا خلاصه نمی‌شود و در کمال تاسف یک روی دیگر نیز دارد و آن درج آگهی با قیمت‌هایی بسیار کمتر از مظنه بازار خودرو است.

با تمام تلاشی که نهادهای ناظر انجام دادند اما هرگز موفقیتی در کنترل این وضع نداشتند و از سوی دیگر پلتفرم‌ها نیز هر چند کوشیدند تا قضیه را مدیریت کنند اما به دلایل زیرساختی توفیقی نیافتند.

واقعیت این است که چه خودرویی را که موجود نیست با قیمت بالا آگهی کنیم یا با ارزشی کمتر از نرخ معمول بازار، کلاهبرداری محسوب می‌شود و قانونا و شرعا جایز نیست و می‌تواند عواقب سنگین قضایی را بر اشخاص مترتب کند.

هر چند تصور می‌شود که این آگهی‌ها به صورت شخصی و انفردای منتشر شود اما واقعیت این است که با اتکا به گروه‌های تلگرامی و واتس‌اپی این رفتار به صورت گروهی صورت می‌پذیرد و همین امر درج آگهی‌های جعلی را فراتر از یک جرم ساده و تا حد یک کلاهبرداری شبکه‌ای نمایان می‌سازد که جا دارد تمهیدات مناسبی برای آن از سوی دستگاه قضایی اندیشیده شود.

 

خبرنگار: فرشید آقاصفی

کد خبر 138515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha