معرفی خودرویی با مصرف 3 لیتر در 100 کیلومتر

مدیرعامل شرکت کرمان موتور با تشریح برنامه های توسعه‌ای این شرکت از تاسیس مرکز تحقیق و توسعه کرمان موتور با سرمایه گذاری 75 میلیون دلاری و عرضه محصولی جدید با توان مصرف سه لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر تا سال 1405 خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سامان فیروزی، با اعلام این خبر در مراسم رونمایی از محصول جدید شرکت کرمان موتور، اظهار داشت: کرمان موتور در سال‌های 98 و 99 به دلایلی که خارج از حوزه اختیار این شرکت بود با مشکلات زیادی دست و پنج نرم کرد که همین مشکلات موجب شد تا برنامه توسعه این شرکت از سال 1400 آغاز شود.

وی تولید بدون وابستگی را از اهداف بزرگ کرمان موتور اعلام و تصریح کرد: از سال 1400 دو هدف مهم تدوین کردیم که تولید بدون وابستگی و تکمیل زنجیره خودروسازی را در کرمان موتور فراهم می‌کند که امروز از این فاز عبور کرده و زنجیره خودروسازی را به صورت کامل از پرس تا تولید بدنه و قطعات در اختیار داریم.

مدیرعامل کرمان موتور همچنین به ایجاد ظرفیت طراحی در کرمان موتور اشاره کرد و گفت: نخستین دستاورد ایجاد توان طراحی یک محصول داخلی در کرمان موتور را سال آینده با معرفی یک محصول بر پایه پلتفرم PS1 نمایش خواهیم داد.

فیروزی در ادامه تبدیل شدن به یک خودروساز واقعی را مستلزم رسیدن به تیراژ و آمار مناسب در تولید دانست و گفت: رشد تولید 60 درصدی در سال 1400 را برای سال 1401 نیز در نظر داریم که با تولید 60 هزار دستگاه محصول در سال جاری محقق خواهد شد.

وی افزود: تولید خودرو با ساخت داخل و قیمت مناسب در یک بخش، و سی کی دی کاری با قیمت بالاتر را در کرمان موتور هدف گذاری کرده ایم.

وی این برنامه را پایه هدف بزرگ کرمان موتور برای دستیابی به مقام با ارزش ترین خودروسازی غرب آسیا دانست و اظهار داشت: معرفی محصول جدید با مصرف بنزین سه لیتر در هر 100 کیلومتر از اهم برنامه‌های کرمان موتور در سال 1405 خواهد بود.

فیروزی در پایان رسیدن به اهداف بزرگ کرمان موتور تا سال 1405 را منوط به در اختیار داشتن توان طراحی و تولید فناوری دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا تاسیس مرکز تحقیق و توسعه کرمان موتور با سرمایه گذاری 75 میلیون دلاری این شرکت در 18 ماه آینده در دستور کار و بهره‌برداری قرار دارد.

کد خبر 138558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha