کد خبر 138939
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
دردسر هینوموتورز تازه برای تویوتا!

هینوموتورز تویوتا تولید کامیون را برای دو مدل به مدت یک سال متوقف می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، روزنامه نیکی آسیا گزارش داد، هینو موتورز، بخش تولید خودروهای سنگین شرکت خودروسازی تویوتا پس از رسوایی گسترده جعل اطلاعات، تولید برخی از کامیون‌های متوسط و سنگین را برای حداقل یک سال دیگر متوقف خواهد کرد.

رنجر متوسط و کامیون سنگین پروفیا تا آگوست ۲۰۲۳ تولید نخواهند شد. توقف تولید برخی از مدل‌های کامیون، جدیدترین نشانه بدتر شدن رسوایی هینو از زمانی است که هینو برای اولین بار اعلام کرد جعل داده‌ها بر برخی از کامیون‌های بزرگ‌تر خود در ماه مارس تأثیر گذاشته است.

از آن زمان، این سازمان گفته است که اطلاعات برخی از موتورها را تا سال ۲۰۰۳ جعل کرده است، حداقل یک دهه زودتر از آنچه در ابتدا نشان داده شده بود. در مجموع، حدود ۶۴۰ هزار وسیله نقلیه یا بیش از پنج برابر رقمی که در ابتدا اعلام شده بود، تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

هینو ماه گذشته اعلام کرد که پس از تحقیقات وزارت حمل‌ونقل که نشان داد که حدود ۷۶ هزار کامیون کوچک فروخته شده از سال ۲۰۱۹ آزمایش موتور انجام نداده‌اند، حمل‌ونقل کامیون‌های کوچک را متوقف خواهد کرد.

تویوتا و دیگرانی که در شراکت خودروهای تجاری شرکت داشتند، هینو را به دلیل جعل اطلاعات موتور توسط کامیون‌ساز از این گروه اخراج کردند. رسوایی گسترده در هینو موتورز ژاپن بر سر جعل اطلاعات موتور، به دردسری برای تویوتا مادری که ۵۰.۱ درصد سهام هینو را در اختیار دارد، تبدیل شده است.

هینو در سال ۲۰۰۱ به زیرمجموعه تویوتا تبدیل شد و تقریباً همه روسای هینو از آن زمان تاکنون برای تویوتا کار می‌کردند.

کد خبر 138939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha