نیاز هلال احمر به بیش از ۹۰۰۰ خودروی امدادی جدید

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کمبود بیش از ۹۰۰۰ دستگاه انواع خودروی امدادی برای تکمیل لجستیک زمینی این سازمان خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، مهدی ولی‌پور درباره وضعیت ناوگان زمینی امداد و نجات گفت: در حال حاضر حدود ۴۲۰۰ خودروی امدادی سبک، نیمه سنگین و سنگین شامل آمبولانس، خودروی نجات، تریلر، کامیون، کامیونت، موتورسیکلت، اتوبوس آمبولانس و ... برای ارائه خدمات امدادی در جمعیت هلال‌احمر وجود دارد. این در حالی است که از بین این تعداد خودرو، بیش از ۱۶۰۰ دستگاه خودرو مستهلک و فرسوده است و برای استفاده در عملیات امداد و نجات در حوادث و سوانح مناسب نیست. 

ولی‌پور با اشاره به این که تعداد خودروهای امدادی کشور، پایین‌تر از استانداردهای مورد نیاز است، افزود: طبق استاندادرها باید ۱۱ هزار و ۵۵۵ خودروی امدادی برای ارائه خدمات امداد و نجات در اختیار این سازمان باشد. با این حساب بیش از ۹ هزار دستگاه خودروی امدادی در کشور کمبود داریم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان ادامه داد: برای برطرف شدن این کمبود و با در نظر گرفتن نوسانات موجود، در برهه کنونی به بیش ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات نیاز است که تامین آن حمایت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

پیش از این پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز با بیان اینکه ناوگان خودرویی هلال‌احمر فرسوده است؛ از درخواست این جمعیت از مجلس برای تصویب دریافت ۶۵۰۰ خودروی امدادی خبر داده بود.

کد خبر 139826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha