کد خبر 139920
۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
بیش از ۷۰۰۰ خودرو در صف تبدیل سوخت

معاون اجرا و بهره‌برداری مدیریت طرح‌های CNG شرکت پخش فراورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر تعداد کل تجهیزات نصب شده در جایگاه ها ۲۵۴۶ تجهیز است که این تجهیزات قادرند در شبانه روز حدود ۲۳ میلیون متر مکعب سی‌ان‌جی عرضه کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، هوتن انصاری با بیان اینکه تعداد کل خودروهای گاز سوز کشور بیش از چهار میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه است که به شکل رسمی در کارخانه‌های خودرو ساز و یا کارگاه های مجاز تبدیل شده اند، اظهار کرد: از این تعداد، ۲۲۸ هزار و ۶۱۴ دستگاه در طرح جدید تبدیل خودرو، در کارگاه های مجاز گاز سوز شده اند و تعداد ۷۳۸۳ دستگاه خودرو در صف تبدیل قرار دارند.

وی افزود: از تعداد خودروهای گاز سوز شده در طرح جدید تعداد ۵۱ هزار خودرو تاکسی مسافر بر بوده اند و الباقی وانت بار هستند، همچنین تعداد ۱۳۵۶ دستگاه خودرو مسافر بر اینترنتی مدارکشان چک شده و آماده واریز وجه هستند که بعد از واریز این تعداد به جمع خودروهای در صف تبدیل اضافه خواهند شد.

معاون اجرا و بهره‌برداری مدیریت طرح‌های CNG مصرف سی‌ان‌جی کشور را بیش از ۲۳ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این میزان عرصه سی‌ان‌جی برابر با صرفه جویی در مصرف ۲۳ میلیون لیتر بنزین در کشور است.

به گفته انصاری، سی‌ان‌جی جز زود بازده‌ترین و اثربخش‌ترین پروژه های وزارت نفت است که علاوه بر صرفه جویی در مصرف روزانه بنزین، امنیت سوخت در سبد بخش حمل و نقل را نیز تامین کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد استقبال مردمی برای مصرف سی‌ان‌جی از سوی مردم بیشتر شود چرا که این سوخت علاوه بر ارزان‌تر بودن نسبت به بنزین، هوای پاک را برای مردم به ارمغان خواهد آورد و در مصرف روزانه بنزین کشور هم صرفه جویی قابل توجه ایجاد می کند.

کد خبر 139920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha