کد خبر 141873
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
۱۰ نکته مهم برای خرید آنلاین هوشمند و ایمن

۱۰ نکته مهم برای خرید آنلاین هوشمند و ایمن اعلام شد.

۱همیشه به یاد داشته باشید،  هنگام خرید از یک اتصال اینترنتی ایمن استفاده کنید.

سایت های معتبر داده ها را موقع انتقال رمز گذاری می کنند و از فناوری هایی مانند SSL (لایه سوکت ایمن) استفاده می کنند. نماد قفل در پنجره مرورگر نشان دهنده ی این فناوری است.

روش دیگر این است که آدرس صفحه وب باید با "HTTPS" شروع شود. به هر حال، هرگز شماره کارت اعتباری خود را از طریق ایمیل ارسال نکنید. مثلا این سایت های خرید لوازم خانگی را چک کنید که همگی دارای ssl هستند و با خیال راحت می توانید خرید کنید.

۲با مشاغلی که قبلاً می شناسید و به آنها اعتماد دارید، خرید کنید.

بسیاری از خرده فروشان اکنون خرید آنلاین ارائه می دهند. یک مزیت این است که برخی به شما اجازه می دهند به جای اینکه آن را به عقب برگردانید، کالاهای خود را به فروشگاه های خود برگردانید. اگر می خواهید از فروشگاهی که قبلاً از آن چیزی نشنیده اید خرید کنید، تحقیقاتی انجام دهید. با دفتر تجارت بهتر شروع کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که سایت آدرس فیزیکی را لیست می کند، نه فقط یک صندوق پستی.

در آخر، بررسی کنید که آیا مهر و موم هایی را از سازمان های حفاظت از مصرف کننده مانند دفتر بهتر Beturany Bureau Online و Truste به نمایش می گذارد. با این حال، به خاطر داشته باشید که این تصاویر به تنهایی به معنای کاملاً زیادی نیستند زیرا می توان آنها را به راحتی کپی کرد و به هر صفحه وب اضافه کرد. با کلیک بر روی تصویر باید شما را به یک صفحه وب منتقل کند که تأیید کند که وب سایت BBB یا Truste دارای مجوز است مثلا این سایت های خرید آنلاین خارج از کشور کاملا معتبر هستند.

همچنین می توانید با بررسی بررسی در Bizrate و انجام جستجو با Google، چه خریداران دیگری درباره یک بازرگان خاص بگویند. نام بازرگان را به همراه کلمه کلیدی "کلاهبرداری" وارد کنید. ممکن است نتایج جالبی را کشف کنید.

۳به دنبال کوپن و تخفیف های دیگر باشید.

بسیاری از بازرگانان آنلاین تخفیف هایی را ارائه می دهند که می توانند یک دسته از پول را برای شما صرفه جویی کنند. برای دریافت تخفیف، به طور معمول کد کوپن را در فرم سفارش وارد می کنید. سپس از کل قیمت خرید کسر می شود.

برای مسافران، بسیاری از سایت های هواپیمایی ویژه های هفتگی و E-fares را ارائه می دهند. برای آگاهی از این تخفیف ها، برای خبرنامه ها در وب سایت های خود ثبت نام کنید.

قبل از بررسی از وب سایت، ارزش چند دقیقه برای بازدید از خرده فروشی ها برای بررسی و دیدن اینکه آیا پیشنهادات فعلی وجود دارد که ممکن است برای خرده فروش مورد نظر شما باشد، وجود دارد.

۴فروشگاه مقایسه.

به اصطلاح رباتهای خرید قیمت محصولات را در ده ها وب سایت مقایسه می کنند. شما از محدوده قیمت ها شگفت زده خواهید شد. با این موارد شروع کنید:

PricerUnner (انگلستان)

pricegrabber.com

مغازه فروشی

خرید گوگل

۵شکاک باشید.

نسبت به معاملات که خیلی خوب به نظر می رسند، احتیاط کنید. آنها احتمالاً هستند. اگر سوء ظن دارید، مستقیماً با بازرگان تماس بگیرید. شماره تلفن در سایت ذکر نشده است؟ سپس تجارت خود را به جایی دیگر ببرید. همچنین، چند دقیقه برای تحقیق در سایت آنلاین با استفاده از موتور جستجو برای جستجوی نام وب سایت به همراه کلمه "کلاهبرداری" وقت بگذارید.

۶هزینه های حمل و نقل را بررسی کنید.

حمل و نقل، به ویژه برای تحویل روز بعد، می تواند کل قیمت خرید را بیشتر از آنچه در یک فروشگاه خرده فروشی پرداخت می کنید، رقم بزند. در یک زمان، بسیاری از سایت ها حمل و نقل رایگان را به عنوان راهی برای جذب مشتری ارائه می دادند. در حالی که آن روزها به جز در طول تعطیلات به پایان رسیده است، برخی از سایت ها هنوز هم حمل و نقل رایگان یا با تخفیف را برای موارد انتخابی، خرید بیش از یک مبلغ خاص یا با کد کوپن معتبر ارائه می دهند.

۱۰ نکته مهم برای خرید آنلاین هوشمند و ایمن

۷از اطلاعات خصوصی محافظت کنید.

همه سایت های معتبر باید یک خط مشی رازداری ارسال کنند که توضیح می دهد که آنها با اطلاعات مشتری چه می کنند. چند دقیقه وقت بگذارید تا آن را مرور کنید. اگر با این سیاست موافق نیستید - برخی از سایت ها داده ها را به اشخاص ثالث می فروشند - در سایت خرید نکنید. حتی اگر هیچ اعتراضی ندارید، با پر کردن زمینه های اختیاری در فرم سفارش، اطلاعات غیر ضروری ارائه نکنید.

۸سیاست های بازگشت و بازپرداخت را مرور کنید.

چگونه می توانید کالاهای ناخواسته را برگردانید؟ چه مدت دارید؟ آیا بازپرداخت کامل دریافت خواهید کرد؟ چه کسی برای حمل و نقل بازگشت پرداخت می کند؟ یک دم الکترونیکی باید پاسخ دهد. اگر اینطور نیست، قبل از خرید با بازرگان تماس بگیرید.

۹با پلاستیک بپردازید.

در ایالات متحده، کارت های اعتباری همان محافظت از مصرف کننده را ارائه می دهند، چه خرید آنلاین و چه آفلاین - اگر کارت شما به صورت کلاهبرداری مورد استفاده قرار می گیرد، فقط ۵۰ دلار مسئولیت پذیر هستید، و اغلب اوقات شرکت کارت اعتباری شما را در قبال هرگونه هزینه کلاهبرداری مسئولیت پذیر نمی کند. همچنین می توانید در صورت بروز مشاجره با یک بازرگان، هزینه ها را به چالش بکشید و پرداخت خود را از دست بدهید.

گزینه پرداخت جایگزین، به ویژه برای خرید از سایت های حراج، در حال تنظیم یک حساب با PayPal است. شما به صورت الکترونیکی پول را از حساب بانکی خود به حساب PayPal خود منتقل می کنید، سپس از آن برای پرداخت بازرگانان استفاده می کنید. این تضمین می کند که شما فقط با جزئیات حساب های مالی خود به پی پال اعتماد دارید و هرگز فروشگاه آنلاین را که از آن خرید می کنید، ندارید.

۱۰حتما از روی سفارش خود یک نسخه چاپ کنید و پیش خود نگهدارید.

بعد ازاینکه سفارش خود را ثبت کردید، صفحه ای با جزئیات معامله به شما نشان داده می شود، که باید آن را چاپ کنید یا به صورت PDF در رایانه ی خود ذخیره کنید. در اکثر مواقع پیوندی به صفحه وب وجود دارد که می توانید وضعیت تحویل را بررسی کنید. علاوه براین باید تأیید نامه الکترونیکی سفارش خود را با تمام جزئیات دریافت کنید.

۱- هنگام خرید از wi-fi عمومی استفاده نکنید.

۲- از سایت های قابل اعتماد خرید کنید.

۳- نظرات کاربران را بخوانید و به نظرات منفی توجه کنید.

۴- از ایمنی درگاه پرداخت اطمینان حاصل کنید.

کد خبر 141873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha