تحولی جدید در تاکسیرانی کشور با راه‌اندازی تاکسی‌لند ایران خودرو

اولین تاکسی‌لند در ایران توسط ایران خودرو با همکاری دیگر خودروساز داخلی یعنی سایپا راه اندازی خواهد شد، این سیستم کمک شایانی به تاکسیرانان کرده و با ایده‌هایی که مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو در این زمینه مطرح کرده بزودی تاکسی‌های ایران به سمت اتوماتیک شدن خواهند رفت.

به گزارش پرشین خودرو، این ایده‌ها سبب خواهد شد تا تحول عظیمی در سیستم تاکسیرانی کشور ایجاد شده و این سیستم رشد و پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

ایران خودرو به عنوان اولین شرکت تولید خودرو در ایران شناخته شده و سالیان سال است که با محصولات مختلف در طیف‌های گسترده در ایران فعالیت می‌کند. این شرکت به خاطر وسعت فعالیت‌ها و تولیدات تبدیل به بزرگترین خودروساز کشور و غرب آسیا شناخته شده است. پس از اینکه مهدی خطیبی سکان هدایت ایران خودرو را برعهده گرفت این شرکت با رشد بزرگی از تمام جهات روبرو شد. یکی از برنامه‌هایی که خطیبی برای توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور داشت بحث تاکسی‌لند بود.

در تاکسی‌لند خدمات تاکسی به صورت 24 ساعته قابل دسترسی بوده و همچنین خدمات ویژه‌ای برای تاکسیرانان در پی خواهد داشت. این یعنی یک سیستم دو سر برد، چه برای مسافر چه برای راننده. همچنین دیگر ایده مدیرعامل ایران خودرو در جهت راه اندازی تاکسی لند اتوماتیک شدن تمامی تاکسی‌ها و نوسازی ناوگان تاکسیرانی بوده که با توجه به عمر بیشتر تاکسی‌های حال حاضر قدمی بسیار مثبت و مهم خواهد بود.

ایده تاکسی لند یا همان سرزمین تاکسی به صورتی است که یک مجتمع بزرگ خدماتی در هر شهر راه اندازی شده و همه خدمات تاکسی‌ها و تاکسیران ها را برعهده خواهد گرفت. از طرفی مسافران نیز به صورت 24 ساعته از خدمات تاکسی‌های شهری بهره‌مند خواهند بود. آن‌طور که مشخص است سرزمین تاکسی ابتدا در تهران راه‌اندازی شده و در صورت موفق شدن آن، در دیگر شهرها نیز راه‌اندازی خواهد شد.

در خصوص راه اندازی تاکسی‌لند، مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو افزود: ایران خودرو این ظرفیت را دارد که یک شرکت تاکسی‌رانی خصوصی را تاسیس کرده که فقط خودروهای اتوماتیک درون آن فعالیت کنند و شرکت مالکی خواهد بود. تمام خدمات تاکسی 24 ساعته در تاکسی‌لند ارائه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: چه اشکالی دارد تاکسی‌های ما اتوماتیک باشند؟ چرا باید تاکسی‌های اتوماتیک یکی از جاذبه تروریستی مردم ما در امارات باشد؟ مگر ثروت و توانایی ما کمتر از امارات است؟ چرا برای مردم خوب نخواهیم؟ چرا مردم نباید خودروی خوب سوار شوند؟

این سوالاتی است که قطعا قابل تامل هستند و باید پاسخ شایسته‌ای به آنها داد. تاکسی‌لند قطع به یقین یکی از پروژه‌های مثبتی است که در صورت راه‌اندازی آن سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی کشور خصوصا سازمان تاکسیرانی تحول مثبتی را شاهد خواهد بود. این تغییرات موجب می‌شود تا هم رانندگان و هم مسافران تجربه خوبی داشته باشند.

کد خبر 141984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha