چه عواملی در بازار باعث افزایش قیمت خودرو می‌شود؟

در روزهای گذشته خبرهای زیادی در مورد عرضه خودرو در بورس کالا مطرح شده است. انحصار خودروسازی سایپا و ایران خودرو در سال‌های اخیر انتقادهای زیادی را به دنبال داشته است.

به گزارش پرشین خودرو، عوامل زیادی بر روی قیمت خودروهای داخلی تاثیرگذار هستند. اطلاع از ثبت نام خودرو و مقایسه خودروهای تولید شده برای بسیاری از افراد دارای اهمیت است. در صورتی که بخواهید خودرو را دنبال کنید، کافی است به وب سایت خبری ساناپرس مراجعه کنید.

چه عواملی بر روی قیمت خودرو مؤثر هستند

می‌دانید که قیمت‌ خودروهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، با قیمت خودروهای خارجی متفاوت هستند. این تفاوت در هزینه نهایی قطعات تولید شده به همراه امکانات گنجانده شده در آنها است. دلایل تقاوت قیمت‌ خودروی داخلی و خارجی به موارد زیر بستگی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم داشت:

کیفیت خودروهای تولید شده

شاید بتوان گفت که یکی از اصلی‌ترین دلایل تفاوت قیمت‌گذاری خودروهای داخلی و خارجی، به دلیل استفاده از قطعات اولیه به کار رفته در تولید خودرو است. با توجه به این که برخی از خودروهای داخلی از کیفیت بالاتری به نسبت سایر خودروهای دیگر برخوردار هستند، اما از نظر مشتریان، خودروهای خارجی کیفیت بی‌نظیری دارند. مواد اولیه به کار رفته در تولید هر خودرو می‌تواند تعیین کننده قیمت نهایی باشد.

اخبار خودرو

امکانات استفاده شده در خودرو

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که در قیمت خودروهای داخلی و خارجی وجود دارد و به صورت مؤثر تفاوت‌ها را رقم می‌زند، چیزی نیست جز امکانات به کار رفته در خودرو. برخی از خودروهای تولید شده داخلی دارای امکانات بی‌نظیری هستند. خودروهای خارجی نیز با قرار دادن امکانات پیشرفته سعی می‌کنند تا آسایش راننده و سرنشینان را فراهم کنند.

ارزش برند شرکت تولید کننده

بسیاری از خودروهای لوکس، به دلیل این که دارای برند خوشنام هستند از قیمت بیشتری برخوردارند. در ایران، دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا، به دلیل تولید محصولات نسبتا مناسب می‌توانند قیمت گذاری بالاتری را برای برخی از خودروهای خود در نظر بگیرند.

چه خودروهایی در دهه فجر معرفی خواهند شد

با توجه به این که عرضه خودرو در بورس کالا انجام شده است، جلسه هفته آینده می‌تواند تعیین کننده باشد. قیمت خودرو در ایران به نسبت امکانات، طراحی و ساختی که دارد کمی گران‌تر از سایر کشورهاست. از این رو دولت در تلاش است تا یک قیمت گذاری مناسب را ارائه دهد. محمد علی تیموری به عنوان مدیرعامل سایپا بیان کرده است که این شرکت در تلاش است تا خودروهای مختلفی را در دهه فجر امسال معرفی کند.

تیموری در نشست خبری خود بیان کرد که رفع موانع و بررسی راه‌های توسعه صادرات خودرو، حمایت دولت از خودروسازی ایران است. قیمت خودرو بر اساس میزان تورم نیز بالا و پایین می‌شود. مدیر عامل شرکت سایپا بیان کرد که عرضه محصولات جدید نظیر کوئیک، ساینا و... روی پلتفرم ایکس 200 سایپا تولید می‌شود و قرار است برخی از محصولات این شرکت در دهه فجر رونمایی شود.

تولید خودرو در کشور میلیونی شد

مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت، بیان کرد که تا بهمن امسال حدود 1 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو تولید شده است. عبدالله توکلی در این باره گفت که به نسبت سال گذشته، میزان تولید خودرو چندین برابر شده است. مشکل اصلی مردم این است که نمی‌توانند خودرو را با قیمت مناسب خریداری کنند.

دولت در تلاش است تا بتواند تصمیم گیری مناسبی در مورد قیمت گذاری خودرو انجام دهد. ورود خودرو به بورس کالا به عنوان یک تاثیر مثبت برای حذف دلالان شناخته می‌شود. باید دید که صنعت خودروسازی با تولید میلیونی در کشور به چه سمت و سوقی حرکت خواهد کرد. افرادی که به دنبال مطالعه اخبار مرتبط با قیمت خودرو هستند، می‌توانند از میان وب سایت‌های خبری به سراغ ساناپرس بروند.

اخبار ثبت نام خودرو

پیگیری اخبار مرتبط با قیمت خودرو در ساناپرس

با توجه به این که صنعت خودروسازی در ایران به عنوان یک صنعت بسیار بزرگ و تاثیرگذار محسوب می‌شود، برای فعالان در این حوزه مهم است که بتوانند اخبار مرتبط با خودرو و قیمت آن را از مراجع معتبر پیگیری کنند. وب سایت خبری ساناپرس یکی از بهترین وب‌ سایت‌های ارائه دهنده اخبار مرتبط با خودرو است. افراد با مراجعه به آدرس این وب سایتsanapress.ir   می‌توانند با مشاهده دسته بندی‌های مرتبط، بهترین اخبار را دریافت کرده و در تصمیم‌گیری‌های خود از آن استفاده کنند.

کد خبر 142123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha