ایران خودرو سال ۱۴۰۱ را با تولید بیش از ۵۶۸ هزار محصول تمام کرد

آمار و اطلاعات تولید گروه صنعتی ایران خودرو در سال کاری ۱۴۰۱، بیانگر تولید بیش از ۵۶۸ هزار دستگاه خودرو در دو بخش سواری و تجاری سنگین و نیمه سنگین است که با اضافه شدن خودروهای کسری دار تکمیل و تجاری سازی شده، این تعداد از ۶۳۰ هزار دستگاه عبور می کند.

به گزارش پرشین خودرو، با همت کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو و همراهی و همدلی شبکه تامین و قطعه سازان، این گروه صنعتی موفق به ثبت افزایش ۲۱ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ شد که با احتساب خودروهای تکمیل شده، خودروهای تجاری سازی و آماده عرضه، افزایش ۳۸ درصدی را تجربه کرده است.

در همین حال صدور فاکتور خودروها نیز به میزان ۳۸ درصد افزایش یافته و از ابتدای سال تا ۲۶ اسفندماه، فاکتور بیش از ۶۲۵ هزار دستگاه خودرو صادر شده که تا آخرین روز سال این تعداد افزایش نیز خواهد داشت.  
این گزارش می افزاید، خودروهای عرضه شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ افزایش ۳۷ درصدی نسبت به سال گذشته داشته و بر همین اساس بیش از ۶۲۲ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده است که با برنامه ریزی صورت گرفته تا روز پایانی سال تحویل خودرو ادامه خواهد داشت.
براساس اطلاعات منتشر شده، با اضافه شدن خودروهای کامل در فرآیند آماده سازی حمل و خودروهای دارای پلاک آماده حمل، مجموع کل خودروهای قابل عرضه از ابتدای سال ۱۴۰۱ به بیش از ۶۶۳ هزار دستگاه رسیده است.  

کد خبر 142186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha