محصول جدید ایران خودرو معرفی شد / هایما ۷X در سامانه یکپارچه خودرو عرضه می شود (+مشخصات فنی هایما ۷X)

با معرفی محصول جدید ایران خودرو، به زودی خودرو هایما ۷X در سامانه یکپارچه خودرو عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻋﺮﺿﻪ خودروهای ﺧﺎﻧﻮاده ﻫﺎﻳﻤﺎ در سال های گذشته، شامل S۷ و  S۵ در بازار کشور و استقبال گسترده مشتریان، شرکت ایران خودرو بر آن شد تا با بهره گیری از مدل های جدید عرضه شده توسط این برند از جمله هایما ۸S و همگام با پیشرفت های روز در زمینه تکنولوژی، طراحی و تجهیزات، گامی به منظور پاسخ گویی به درخواست مشتریان و افزایش رضایت مندی آنها برداشته و مدل جدید و جذابی از خودروهای خانواده هایما را به بازار عرضه کند.

خودرو هایما 7x

واقعیت رویای من

هایما ۷X از نظر نوع بدنه در کلاس خودروهای MPV یا چند منظوره قرار می گیرد و طراحی آن با جانمایی ۷ صندلی صورت گرفته است. این خودرو در زمینه قدرت، سطح تجهیزات و طراحی فضای مناسب داخل خودرو متمایز بوده و انتخاب بسیار مناسبی برای خانواده هایی است که در پی آسایش و رفاه هنگام مسافرت هستند.

خودرو هایما 7x

۶ مشخصه اصلی هایما ۷X

طراحی به روز

ایمنی کودک

جادار بودن

قدرت

آسایش در رانندگی

ایمنی و هوشمندی

خودرو هایما 7x

طراحی به روز

شرکت پینین فارینا به عنوان شرکت طراح این محصول مدعی است که این خودرو با الهام از قایق های لوکس تفریحی طراحی شده و در طراحی خود به جنبه های لوکس بودن و ایجاد حس راحتی و ایمنی بالا توجه ویژه ای داشته است. هایما ۷X از نظر ظاهری طراحی زیبا و منحصر به فردی داشته و در نمای روبرو طرحی چشم نواز دارد به طوریکه جلوپنجره این خودرو شبیه نوعی سفره ماهی طراحی شده است.

این طراحی در سقف کابین خودرو می تواند مقاومت در برابر باد را کاهش دهد.

خطوط و انحناهای موجود در نمای جانبی خودرو، مشابه خطوط حرکت آب است در حالی که قایقی به آرامی روی آب در حال حرکت است.

همچنین در طراحی بخش های داخلی خودرو از تودوزی نرم و همچنین صفحه نمایش بزرگ و دو تایی(۱۲.۳ اینچ) استفاده شده است  که با طراحی لوکس این خودرو همخوانی دارد.

ایمنی کودک

سیستم کنترل تصویر کودک

در هنگام حرکت خودرو، سرنشینان جلو در هر زمان می توانند تصویر سرنشینان عقب را از طریق دوربینی که در سقف قرار گرفته روی صفحه نمایش خودرو ببینند. بدین ترتیب راننده می تواند بدون اینکه به عقب برگردد کودک را کنترل کرده و از وجود مشکل احتمالی مطلع شده یا کودک را از انجام اقدامات خطرآفرین بازدارد.

قفل کودک درهای عقب با کلید

در کنار دسته دنده دکمه ای قرار دارد که سرنشینان جلو به راحتی به آن دسترسی دارند. با فشردن آن و بدون نیاز به پیاده شدن و ... امکان فعال شدن قفل کودک وجود دارد. در صورتی که چراغ روی دکمه روشن باشد، قفل کودک فعال شده است.

ردیف سوم صندلی ها فضایی عالی برای کودکان

ردیف سوم صندلی های هایما ۷X فضایی بسیار مناسب برای کودکان فراهم شده است.  

سرگرمی

سیستم صوتی در ردیف عقب با سیستم صوتی محصول جدید ایران خودرو در ارتباط بوده و امکان استفاده از مالتی مدیا و گوش کردن به آهنگ و قصه و ... را برای کودکان فراهم می کند. این کار با قابلیت دریافت دستورات صوتی در خودرو انجام می شود.

جادار بودن

این خودرو در مقایسه با رقبای هم کلاس خود فضای بهتر و مناسب تری دارد و فاصله دو محور آن نیز مناسب است.

فضای صندوق

صندوق عقب این خودرو نیز در مقایسه با رقبا فضای خوبی دارد و در حالت عادی که صندلی ها خوابیده نباشند، جای کافی برای سه چمدان دارد.

راهرو عریض(امکان دسترسی آسان به صندلی های ردیف سوم)

قابلیت تغییر صندلی ها و استفاده از فضای خودرو

صندلی های ردیف دوم و سوم قالبیت تا شدن و استفاده از فضای یکپارچه با صندوق عقب را دارند. با بازکردن کامل زاویه پشتی صندلی های جلو نیز امکان استراحت سرنشینان در سفرای طولانی وجود دارد.

فضاهای متعدد برای قراردادن وسایل

کنار صندلی راننده و صندلی سرنشین، زیر صندلی سرنشین جلو، صندلی های ردیف دوم وسوم در مجموع ۲۰ جایگاه مختلف برای قراردادن خرده ریز در هایما ۷X تعبیه شده است.

خودرو هایما 7x

قدرت

خودرو هایما ۷X با موتور ۱.۶ لیتری توربو GDI و توان ۱۹۲ اسب بخار تجربه دلپذیری از رانندگی را همراه خواهد داشت. گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر برای خودرویی خانوادگی مانند هایما ۷X بسیار مناسب است.

گیربکس هایما ۷X گیربکس اتوماتیک شش سرعته (AT۶) است که به دلیل سازگاری مناسب گیربکس AT با شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور، از این گیربکس در خودرو بهره گرفته شده است.

آسایش در رانندگی

شاسی راحت

در مقایسه با رقبای هم سطح خود، هایما ۷X سیستم تعلیق مستقل منحصر بفردی در عقب خودرو دارد که پایداری و راحتی در هنگام رانندگی را بهبود می بخشد.

کمترین میزان فاصله این خودرو تا زمین در محدوده ای بین خودروهای MPV و SUV قرار دارد. با این شرایط راحتی سوار و پیاده شدن در عین تطبیق پذیری با شرایط جاده های بیرون شهری قابل توجه است.

عایق صدا و کاهش سروصدای اضافی

برخی از قطعات بدنه هایما ۷X دارای مواد عایق صدا، جاذب صدا و کاهنده نویز و صدای اضافی است و درصد قابل توجهی از قطعات اصلی با مواد جاذب صدا پوشیده شده است.

سرعت خنک شدن هوای خودرو

سیستم تهویه اتوماتیک این خودرو به گونه ای برای سرنشینان جلو و عقب خودرو در نظر گرفته شده تا فضای بزرگ داخل خودرو به راحتی خنک شود. دریچه های خروجی سیستم تهویه برای ردیف دوم و سوم نیز تعبیه شده است. بدین ترتیب هوای داخل خودرو به سرعت خنک می شود و برای سرنشینان راحتی و لذت بیشتری فراهم می کند.

هوای سالم

مواد به کار رفته در داخل خودرو، سازگار با محیط زیست هستند ومیزان ترکیبات آلی مانند بنزن و تولوئن و فرمالئیدها را در خودرو کاهش می دهند. همچنین فیلتر هوای به کار رفته در خودرو اثربخشی بالایی در پیشگیری از ورود گرد و خاک و یون سازی در داخل کابین دارد.

خودرو هایما 7x

ایمنی و هوشمندی

هوشمندی خودرو هایما ۷X در تجهیزات رفاهی و ایمنی آن، این خودرو را به گزینه ای تمام عیار و مقبول برای انتخاب و تجربه رانندگی تبدیل می کند. موراد زیر برخی از امکانات این خودرو است که رفاه و ایمنی بیشتری برای سرنشینان فراهم می کند:

ایمنی- بدنه ایمن: پنج ستاره C-NCAP

با استفاده از فولاد با استحکام بالا در تولید اسکلت و چارچوب خودرو، سطح ایمنی کل خودرو به ۵ ستاره ایمنی در استاندارد CNCAP رسیده است.

امکان بازشدن هوشمند در صندوق(با حرکت پا)

تشخیص و اخطار برخورد با موانع بیرونی در هنگام بازکردن در خودرو در موقعیت پارک(در صورت روشن بودن خودرو)

سنسور جلو برای پیشگیری از تصادف

دوربین ۳۶۰ درجه و تصویر سه بعدی اطراف

کروز کنترل تطبیقی(با کمک سیستم های تشخیصی و حفظ فاصله ای مشخص تا خودرو جلویی، امکان تنظیم سرعت خودرو را فراهم می کند.)

سیستم ترمز اضطراری

سیستم تشخیص نقاط کور

سیستم کمکی جابجایی در میان خطوط

تشخیص و اخطار لزوم کنترل سرعت خودرو با توجه به سرعت خودرو و فاصله با خودرو جلویی

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی(ESC)

سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی

صفحه نمایش هوشمند لمسی ۱۲.۳ اینچی

نمایش میزان باد لاستیک ها

شارژر بی سیم

سیستم کمکی پارک خودروکار

این خودرو با کمک سیستم رادار بوش شامل تعدادی رادار در بخش های مختلف خودرو، قابلیت یافتن جای پارک، انجام پارک دوبل و پارک موازی(عمودی) را دارد. قابلیت پارک دوبل در فضایی با طول یک متر بیشتر از طول خودرو و عرض ۰.۸ متر بیشتر از عرض خودرو و پارک عمودی در فضایی با طول ۳ متر و بیشتر را دارد.

خودرو هایما 7x

علاوه بر موارد ذکر شده، برخی از مهمترین تجهیزات این خودرو عبارتند از:

- ۶ کیسه هوای ایمنی(کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای)

- صندلی ۶ حرکته برقی راننده و ۴ حرکته برقی سرنشین جلو(گرمکن دار به همراه تهویه-فن)

- سیستم ترمز اتوماتیک(Auto hold)

- سیستم تهویه اتوماتیک

- ورود بدون کلید و دکمه روشن و خاموش

- سنسور نورو باران

قیمت فروش محاسباتی درب کارخانه خودرو هایما ۷X تولیدی شرکت ایران خودرو، ۱ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ‌۴۵۲ هزار تومان تعیین شده است.

مشخصات فنی خودرو هایما 7x

کد خبر 143776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha