خودروی ۱۰۰ میلیونی که ۱۳ میلیون تومان می ارزد!

پرشین خودرو: بعد از مازراتی و در سال ۹۰، خبر ورود آلفا رومئو به ایران همه را شگفت زده کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، در آبان ماه سال گذشته بود که دو دستگاه خودرو آلفا رومئو شامل مدل‌های میتو و جولیتا دستی وارد کشور شدند. این دو دستگاه خودرو به طور مستقیم از ایتالیا وارد ایران شده بود و ارزش دلاری واردات آنها ۲۸ هزار و ۶۲۳ دلار اعلام شده بود. از زمان ورود آلفارومئو ها به ایران بیش از یک سال است که می گذرد. طبق آمار گمرک، در آبان ماه سال جاری ۳۶ دستگاه آلفا رومئو از چین به ایران وارد شده است. آلفا رومئوی های وارد شده همگی از نوع میتو هستند. قیمت دلاری آلفارومئوهای میتوی وارداتی ۱۱هزار دلار است که با احتساب دلار ۱۲۲۶ تومانی، حدود ۱۳ میلیون تومان می شود. این الفارومئوهای وارد شده از چین، در حالی با این قیمت به ایران رسیده اند که قیمت میتو در دوبی بسته به نوع آپشن آن بین ۲۵ تا ۲۸ هزار دلار است. به گزارش پارس، همچنین آلفارومئوی میتو در بازار ایران ۹۵ تا ۱۰۴میلیون تومان قیمت گذاری شده است. این در حالیست که در ابتدای ورود آلفارومئو به ایران، گمانه زنی ها حاکی از قیمت ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی این خودرو بود. شرکت خودروسازی ایتالیایی آلفا رومئو در سال ۱۹۱۰ در میلان پایه گذاری شد. این شرکت از سال ۱۹۱۱ درگیر تولید خودروهای مسابقه‌ای بوده و در زمینه تولید خودروهای اسپورت گران قیمت نیز شهرت جهانی دارد. آلفا رومئو از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون یکی از برندهای گروه خودروسازی فیات، بزرگترین خودروساز ایتالیا بوده است. مجموع تولید این شرکت در سال ۲۰۱۰ میلادی به ۱۱۹ هزار و ۴۵۱ دستگاه رسید. سه مدل کنونی خودروهای آلفا رومئو شامل مدلهای جولیتا، میتو و ۱۵۹ می‌شوند. میتو یک خودرو سوپرمینی اسپورت سه در بوده که برای اولین بار به صورت رسمی در سال ۲۰۰۸ به نمایش گذاشته شد. شرکت آلفا رومئو در حوزه‌هایی مانند ساخت خودروهای تجاری، لوکومتیو، تراکتور، اتوبوس، تراموا، کمپرسور، ژنراتور و موتورهای دریایی و هواپیما نیز فعالیت داشته و دارد. خودرو جولیتا در بازار ایران با خودروهایی مانند هیوندای i۳۰ و مزدا ۳ هاچ بک هم کلاس است. میتو نیز در کلاس خودروهای هاچ بک کوچک قرار می‌گیرد و در ایران با خودروهایی مانند مزدا ۲، هیوندایi۲۰ و تویوتا یاریس هاچ‌بک رقابت می‌کند.
کد خبر 18473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دوره گرد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    22 1
    وقتی برای مگان از رده خارج 66 میلیون پول براش بدی.ظلم نیست.برای پراید 5 میلیونی 13 یا 14 میلیون پول دادن ظلم نیست.تا کی مردم چوب ندانم کاری خودرو سازان رو باید بخورن. تا موقعی که ضرر سود هنگفت خودرو سازان از جیب مردم پرداخت بشه فکری برای تحول در صنعت خودرو برای خودرو ساز باقی نمی مونه.
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    4 4
    کاملا غرض ورزانه و اشتباه ! چه جوری خدمت خودرو در دبی 28000 دلاره و وارد ایران با 11000 دلار میشه ؟ قیمت این خودرو تو اروپا 30000 یورو هست ! پس اگه اینجوره اگه کل محموله به دبی صادر بشه که نور علی نوره ! مثل اینکه نگارنده هنوز متوجه نشده دلار دیگر 1226 تومن نیست و خودرو سازان هیچکدام ارز مبادله ای نگرفته اند ! و مثل اینکه نگارنده تعرفه پایه 120 درصدی خودرو را هم فراموش کرده است !
  • گمرک ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    0 1
    آقا علی کجای دنیایی انگار تو ایران زندگی نمیکنی قابل توجه ات من خودم مترخیص کالا تو گمرک بوشهر هستم و تا پایان سال دلار1226 تومان است و بعد انگار میشه 1800 یا 1900 در ضمن از بندر دلوار بوشهر 4 درصد بیشتر گمرکی نداره
  • ناصر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    10 3
    ببخشید ها مگه دلار وقتی که 1226 تومان بود خودرهای وارداتی را با آن نرخ محاسبه میکردند ؟ لیاقت ما همان پراید است وبس
  • پارس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    0 1
    این خبر تولیدی پارس است منبع را درست کنید.با تشکر
  • بدبخت ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    4 4
    من یه رنو دارم سوارش میشم حالشم می برم حرص اینو و اون هم نمی خورم، کم مصرفم هستش هاهاها
  • ایمان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    7 1
    با چندتا دونه ندانم کاری سیاست خارجی باید به روزی دچار بشیم که داشتن یه ماشین معمولی مثل این برامون به افسانه تبدیل بشه
  • پارسا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    1 0
    من سال بعد میخرمش به این حرف هام اهمیت نمیدم
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    8 0
    تازمانی که دولت پشتیبان دوشرکت خودروسازباشه مجبوریم بخاطرتولید خودروهاعی امسال پراید عزیزامونودرجاده هاازدست بدهیم ؟؟؟تاکی قشرکارگرما لیاقت سوارشدن ماشین خوب راندارند
  • بی خیال ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    4 0
    همه چی آرومه.