«معجزه» تنها راه خروج بازار رینگ اسپرت از رکود

پرشین خودرو: بازار رینگ اسپرت در چنان رکودی رفته است که به گفته فعالان این بازار تنها یک معجزه می تواند آن را از رکود خارج کند.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، بررسی ها در بازار رینگ و لاستیک بیانگر این موضوع است که این بازار همانند بازار خودرو در رکود به سر می برد و از مشتری های مشتاق به این حوزه خبری نیست.
در همین راستا «پرشین خودرو» در یک گزارش میدانی در منطقه سرچشمه تهران به شرایط کنونی وضعیت بازار رینگ اسپرت پرداخته و در این بازار با محمدرضا صفاری فعال بازار رینگ اسپرت هم کلام شده است.
صفاری در خصوص وضعیت بازار رینگ اسپرت خودرو گفت: وضعیت این بازار حدود سه سالی است که با رکود مواجه شده و مثل بازار خودرو و سایر لوازم خودرو سرد و بی روح سپری می‌شود.
او افزود: دلیل اصلی و عمده رکود در بازارهای ایرانی و به خصوص بازار رینگ اسپرت خودرو، شرایط اقتصادی بد مردم است. چرا که در گذشته مردم برای زیباسازی خودرو خود به بازار می‌آمدند و رینگ اسپرت مورد نظر خودشان را خریداری می‌کردند، اما در حال حاضر شرایط اقتصادی مردم و کشورمان بد است و بازار رینگ اسپرت خودرو هم به همین دلیل دچار رکود شده است.
صفاری ادامه داد: اما نکته بعدی که در رکود بازار رینگ اسپرت بی تاثیرنیست، نوسان قیمت دلار است چراکه بازار رینگ اسپرت خودرو، رابطه مستقیمی با قیمت دلار دارد به طوری که اگر قیمت دلار افزایش پیدا کند قیمت رینگ هم بالا می‌رود و اگر قیمت دلار روند نزولی داشته باشد قیمت رینگ هم کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که قیمت دلار در حال حاضر به بالای چهارهزار تومان رسیده و به طبع همین امر قیمت رینگ هم در دو هفته اخیر با افزایش 30 تا 40 هزارتومانی مواجه شده است.
وی تصریح کرد: این دو عامل سبب شده که فعلاً در بازار، نه جنسی وارد شود و نه مشتری در بازار دیده شود و به اصطلاح فعالان بازار رینگ اسپرت، بازار استپ (stop) شده است.
صفاری بیان کرد: واردکنندگان در حال حاضر جنسی را روانه بازار نمی‌کنند و دلیل این امر هم این است که قیمت دلار نوسان دارد و افزایش پیدا کرده و این فعالان حوزه واردات منتظر هستند تا ببینند شرایط قیمت دلار چه می شود و تا دلار به ثبات نرسد آنها هم محصولی وارد بازار نخواهند کرد. این کمبود جنس در بازار باعث شده که قیمت رینگ در بازار افزایش پیدا کند.
او در خصوص اینکه بیشتر رینگ‌های بازار از کدام کشور وارد بازار داخلی می شود خاطرنشان کرد: 99 درصد رینگ‌هایی که در بازار ایران وجود دارد چینی است آن یک درصد هم از کشورهایی مثل ژاپن و تایوان وارد می شود.
صفاری در خصوص جنس رینگ خودرو عنوان کرد: جنس اکثر رینگ اسپرت از آلومینیوم است و تعدادی محدودی از رینگ‌ها هم از جنس تیتانیوم یا منیزیوم در بازار دیده می‌شود. البته اگر در رینگ فلز تیتانیوم مصرف شود بهتر است چرا که جنس این فلز سبک بوده و تاثیر مستقیم بر کیفیت رینگ خواهد گذاشت.
او در مورد سایزهای مختلف رینگ گفت: سایز این محصول از 13 شروع می شود و تا 23 ادامه دارد و رقم سایزها به ترتیب بالا می‌رود. تفاوت سایز رینگ بستگی به خودرو دارد و هر خودرویی با رینگ سایز استاندارد خودش مورد استفاده قرار می‌گیرد.
صفاری بیان کرد: به عنوان مثال خودرو پراید از رینگ سایز 13، خانواده پژو رینگ سایز 14 و خودرو سمند از رینگ سایز 15 استفاده می‌کنند و وزن هر رینگ هم نسبت به سایز آن تفاوت دارد. به طور مثال وزن رینگ سایز 13 پنج کیلوگرم ، رینگ سایز 14 شش کیلوگرم و رینگ سایز 15 هفت کیلوگرم است.
وی در خصوص مارک‌های معروف رینگ اسپرت در بازار تصریح کرد: برای رینگ نمی‌شود مشخصاً مارکی معرفی کرد چراکه بیشتر محصولات در بازار از کشور چین وارد می‌شود و تنوع چندانی در مغازه‌ها دیده نمی‌شود ولی دو برند معروفی که در بازار بیشتر طرفدار دارد و به صورت برچسب به رینگ‌ها نصب شده برند OZ و BBS است.
او افزود: رینگ‌ها در بازار رنگ‌های مختلفی هم دارد که با توجه به سلیقه مردم استفاده می‌شود. قیمت 4 حلقه رینگ سایز 13 مارک OZ و BBS در بازار، بین 500 تا 600 هزار تومان است و این تفاوت قیمت با توجه به سایز و رنگ است. برای خودرو پژو که سایز رنیگش 14 است قیمت در بازار 600 تا 650 هزار تومان و رینگ سایز 15 که خودرو سمند از آن استفاده می‌کند قمیتش از 700 هزار تومان شروع می شود و تا مبلغ 800 هزار تومان در بازار وجود دارد.
صفاری در پایان در خصوص پیشبینی بازار بیان کرد: به نظرم باید منتظر معجزه باشیم که بازار رونقی پیدا کند. در حال حاضر بازار وضعیت خوبی ندارد و این رکود تا پایان سال ادامه خواهد داشت. اگر شرایط اقتصادی مردم و کشور درست نشود وضعیت بازار از این بدتر خواهد شد و مطمئناً شاهد تعطیلی مغازه‌ها در بازار خواهیم بود.

کد خبر 65406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha