دلیل  75 درصد از تصادفات فوتی در گلستان عامل انسانی است

پرشین خودرو: رئیس شورای هماهنگی حمل ونقل استان گلستان گفت: در مطالعات و تحقیقات به عمل آمده 75 درصد از دلایل تصادفات فوتی و جرحی در استان عامل انسانی است.

به گزارش  پرشین خودرو، ابراهیم مبارک قدم در گفت گو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه آمار تلفات رانندگی بیش از عوامل دیگر حوادث در استان و كشور است كه موجب خسارت های سنگین و جبران ناپذیری به سرمایه های انسانی، اقتصادی و اجتماعی استان شده است.

وی افزود: در همین راستا و به منظور بهبود فرهنگ عمومی ایمنی حمل ونقل و كاهش تصادفات با پیگیری كمیسیون ایمنی راههای كشور و تصویب شورای عمومی این روز به عنوان روز ملی ایمنی حمل ونقل ثبت و نامگذاری شده تا تاكیدی برای اقدامات موثر از سوی سایر نهادهای دولتی و مردمی باشد.

مدیر كل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینکه 75 درصد از دلایل تصادفات فوتی و جرحی، عامل انسانی است، بیان کرد: امید است با ارتقای فرهنگ عمومی رانندگی و التزام به رعایت نكات ایمنی توسط همه اقشار مردم، نتیجه آن تندرستی و سلامتی و كاهش این عامل مهم در تصادفات باشیم.

مبارک قدم، جاده و خودرو را از دیگر عوامل موثر در تصادفات دانست و گفت: اعضای شورای حمل ونقل و كمیسیون ایمنی مدیریت راههای استان در همین راستا و با نگاه ویژه به كاهش تلفات جاده ای اقدامات و طرحهای موثری را اجرا کرده اند که می توان به شناسایی و آشكارسازی نقاط پرحادثه راههای استان، اصلاح هندسی برخی از نقاط راهها، تعریض و چهار بانده كردن راههای اصلی و فرعی، اصلاح و تعریض برخی از دوربرگردانهای موجود استان، احداث تقاطع های غیر همسطح، ترمیم شانه سازی، خط كشی مستمر راهها و تكمیل و نصب روشنایی در محور بزرگراه و برخی تقاطع های راههای استان واجرای طرحها و پروژه های ایمنی میان مدت و بلند مدت در طول راههای استان اشاره کرد.

رئیس شورای هماهنگی حمل ونقل گلستان تصریح کرد: ماحصل این اقدامات كاهش 10 درصدی تصادفات فوتی در سال 95 نسبت به سالهای گذشته بوده است.
ایسنا

کد خبر 72387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha