آشنایی با رنگ های تعیین کننده در حفظ ارزش اتومبیل

پرشین خودرو: باوجود اینکه مردم به طور کلی براساس ترجیحات شخصی خود رنگ اتومبیل را انتخاب می‌کنند، اما انتخاب شخصی آنان هنگام فروش اتومبیل می‌تواند یک چالش متفاوت پیش روی آنان قرار دهد، زیرا تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که رنگ اتومبیل می‌تواند یک نقش تعیین کننده در حفظ ارزش اتومبیل‌های کارکرده داشته باشد.

به گزارش پرشین خودرو، در مطالعات اخیر موتور جستجوی اتومبیل iSeeCars، بیش از 2.1 میلیون خودروی کارکرده مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است که نشان می‌دهد خودروهای موجود در بازار با حداکثر طول عمر 3 سال، دارای ارزش‌های متفاوتی هستند که یکی از دلایل اصلی آن می‌تواند رنگ بدنه اتومبیل تلقی شود.
به عنوان مثال، خودروهای کارکرده در بازارهای خارجی با طول عمر 3 سال چیزی حدود 33.1 درصد کاهش قیمت خواهند داشت، اما آن‌هایی که به رنگ "زرد" نقاشی شده‌اند، ارزش خود را تاحدودی حفظ کرده و تنها 27 درصد کاهش قیمت دارند، درحالی که بدترین رنگ موجود در بازار "طلایی" عنوان شده است که می‌تواند ارزش یک اتومبیل 3 ساله را چیزی حدود 37.1 درصد کاهش دهد.
به طور معمول، اتومبیل‌های زرد رنگ در جاده‌ها خیلی کم دیده می‌شود، به همین دلیل تقاضا برای خرید این دسته از محصولات کارکرده افزایش خواهد یافت و می‌تواند به حفظ ارزش آن کمک کند. اما این موضوع بدان معنا نخواهد بود که با حفظ ارزش اتومبیل، فروش آن هم سریع‌تر صورت می‌گیرد، زیرا برخلاف جریان اول، مدت زمان فروش یک اتومبیل زرد رنگ بیشتر می‌شود که به صورت میانگین، چیزی حدود 41.5 روز عنوان شده است تا یک خودروی زرد رنگ به فروش برسد.
پس از رنگ زرد، به ترتیب رنگ‌های "نارنجی"، "سبز" و "سفید" قرار می‌گیرد که در این بین رنگ نارنجی حدود 30.6 درصد افت قیمت دارد، رنگ سبز چیزی حدود 30.9 درصد افت قیمت دارد و همچنین رنگ سفید دارای افت قیمت 32.6 درصد خواهد بود که در مقایسه با سایر رنگ‌های موجود در بازار، دارای شرایط بسیار بهتر هستند که می‌توانید برای اطلاع از جزییات دقیق‌تر آنان، جداول بارگذاری شده در پرشین خودرو را تماشا کنید که به طور دقیق آمارهای مربوطه در آن ذکر شده است.
به گزارش پرشین خودرو، در نقطه مقابل بهترین رنگ‌های موجود در بازار اتومبیل‌های دست دوم، بدترین رنگ‌ها نیز دیده می‌شود که اول از همه رنگ "طلایی" با کاهش قیمت 37.1 درصد، رنگ "بنفش" با کاهش قیمت 36.7 درصد و همچنین رنگ "بژ" با کاهش قیمت 36.6 درصد دیده می‌شود که یک مدت زمان نسبتا طولانی هم برای فروش آنان صرف می‌شود، بویژه رنگ "بژ" که دارای بیشترین مدت زمان انتظار برای فروش است که در جدول مربوطه عدد 46.6 روز قید شده است.

 

کد خبر 84246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha