کد خبر 94723
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
درختان هم شب ها به خواب می‌روند

پرشین خودرو: اخیرا کشف شده که برخی از درختان دیگر شاخه هایشان را تا ۱۰ سانتیمتر در شب نیز پایین می‌آورند و سپس صبح آن‌ها را بالا می‌برند.

به گزارش پرشین خودرو، یکی از مهم ترین فرآیندهای زنده ماندن بر روی زمین انتقال آب از زمین، به برگ هایی است که فتوسنتز و جذب انرژی خورشید در آنها رخ می دهد.

این پروسه دانشمندان را برای قرن ها مجذوب کرده است و هنوز در فیزیولوژی گیاه بحث شده است. دانشمندان به طور کلی موافق هستند که حمل و نقل آب توسط نور هدایت می شود و در نتیجه در دوره های 24 ساعته اتفاق می افتد.

این در حالی است که اخیرا کشف شده برخی از درختان دیگر شاخه هایشان را تا 10 سانتیمتر در شب نیز پایین می آورند و سپس صبح آنها را بالا می برند. این حرکات شاخه ای آهسته و ظریف است و در شب اتفاق می افتد که باعث می شود آنها با چشم غیر مسلح شناسایی شوند.

با این حال، اسکن لیزر زمین، یک روش سه بعدی نقشه برداری برای نقشه برداری دقیق ساختمان ها، امکان اندازه گیری موقعیت دقیق شاخه ها و برگ ها را فراهم می کند.

یک تیم از محققان دانمارک و مجارستان از این تکنیک برای انجام آزمایش استفاده کرد. آنها 22 گونه درخت و درختچه جداگانه را با هم جمع کردند و آنها را به مدت یک شب تحت شرایط شدید کنترل می کردند. آنها از نتایج شگفت زده شدند. بر اساس این تحقیقات، جنبش های دوره‌ای ناشناخته تا یک سانتی متر در چرخه دو تا شش ساعت شناسایی شده بود. این جنبش باید به تغییرات در فشار آب در گیاهان متصل شود و این بدان معنی است که این درختان عمل پمپاژ را انجام می دهند.

قابل توجه ترین یافته این بود که تمام گیاهان مورد مطالعه یک پدیده حرکات جزئی را به مدت یک شب نمایش دادند. این امر به ویژه در درخت مگنولیا قابل توجه بود که طی یک شب سه مرحله کامل از حرکت بالا و پایین شاخه را انجام داد.

نقش دقیق و مکانیزم این فرآیند بیشتر مورد مطالعه قرار خواهد گرفت، اما این یافته ها قطعا به دیدگاه وسیعی از درختان به عنوان موجودات زنده انجامیده خواهد شد.

کد خبر 94723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha