تقلب، مدیرعامل خودروساز ژاپنی را برکنار می کند

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت خودروسازی سوبارو ژاپن به دلیل مصرف سوخت و آلایندگی بسیار بالای خودروهای تولیدی برکنار خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، تازه ترین آمار و گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بسیاری از خودروهای سوبارو معیوب و دستکاری شده بوده و اطلاعات مبنی بر مصرف سوخت و انتشار آلایندگی را اشتباه نشان می داده است به گونه ای که بازرسان و کارشناسان در بررسی های دقیق خود متوجه شده اند که مصرف سوخت بسیاری از این خودروها تقریبا دو برابر آن چیزی است که نمایش داده شده است.

یاسویوکی یوشیناگا رئیس و مدیر عامل شرکت سوبارو که قرار بود در جلسه ای با سهامداران این شرکت در مورد مسائل مختلفی به بحث و گفتگو بنشیند ، تحت تاثیر میزان بالای آلایندگی و مصرف سوخت بالای خودروهای تولیدی اش برکنار خواهد شد و جای خود را به تامومی ناکامورا که هم اکنون معاون اجرایی سوبارو است خواهد داد.

 

سوبارو


به گزارش ایسنا، در ابتدا کارمندان این شرکت اعلام کرده بودند که مصرف سوخت خودروهای سوبارو بسیار بیشتر از آن چیزی است که عنوان می شود. سپس بررسی و تحقیقات صورت گرفته نشان داد که اعداد نمایش داده شده بسیار کمتر از داده های واقعی هستند.

لازم به ذکر است که این مساله برای تمامی خودروهای سوبارو صدق نمی کند بلکه آمار در فروردین ماه سال جاری نشان داد میزان آلایندگی تنها ۹۰۳ خودرو بسیار بالاتر از حد استاندارد و نمایش داده شده است. پس از آن با بررسی های صورت گرفته معلوم و مشخص شد که ۹۲۷ خودروی دیگر یعنی در مجموع ۱۵۵۱ دستگاه خودروی سوبارو معیوب بوده و مصرف سوختی معادل دو برابر آنچه که نشان می دهد دارد. همین امر موجب شد که مدیر عامل این شرکت ژاپنی تصمیم به کناره‌گیری بگیرد و فرد دیگری را جایگزین خود کند.

بازرسان در کارخانه گونما پی بردند که این شرکت به منظور سنجش میزان انتشار آلایندگی و مصرف سوخت، نرم افزار های مربوطه را تقلب و دستکاری کرده است.

سوبارو بعد از این اتفاقات اعتراف کرد که از بازرسان بدون صلاحیت به منظور بررسی خودروهایش استفاده کرده است و به همین دلیل هم گرفتار چنین رسوایی بزرگی شده است.

کد خبر 96927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha