نخستین محموله قطعات سایپا در انزلی

پرشین خودرو: نخستین محموله قطعات محصولات گروه خودروسازی سایپا از طریق مسیر جدید چین، قزاقستان و ایران وارد كشور شد.

به گزارش پرشین خودرو، كریدور بین المللی چین، قزاقستان و ایران برای نخستین بار باحضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و محسن جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا راه اندازی شد و همزمان با افتتاح آن، نخستین محموله محصولات تولیدی چانگان كه در گروه سایپا تولید می شود، از طریق همین مسیر وارد بندر انزلی شد.
معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح این كریدور سه جانبه بین المللی اظهاركرد: این مسیر می تواند به‌عنوان یك راه اقتصادی و استراتژیك مورد توجه قرار گیرد و زمینه توسعه همكاری كشور را با چین و قزاقستان فراهم سازد.
جهانگیری افزود: ایران به دنبال توسعه همكاری خود با كشورهای حاشیه دریای خزر و آسیای میانه است و افتتاح این كریدور بین المللی می تواند موجب استفاده از یك مسیر اقتصادی و بهینه برای حمل و نقل كالا بین ایران و چین شود.

 


در این مراسم همچنین محسن جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گزارشی با اشاره به توسعه همكاری این گروه با شركت چانگان گفت: نخستین محموله واردشده به كشور از این مسیر، قطعات مورد نیاز تولید محصولات چانگان است كه با استفاده از ظرفیت های موجود در كریدور جدید میان ایران و چین، به كشور وارد می‌شود.
وی افزود: هدف و سیاست گروه خودروسازی سایپا، تولید قطعات محصولات خود در ایران است و با پیگیری همین سیاست، عمق داخلی‌سازی خودروها در ایران افزایش خواهد یافت.
كریدور بین المللی چین، قزاقستان و ایران، مسیر جدیدی برای نقل و انتقال كالا میان سه كشور است كه در آن، كالاها میان چین، بندر ارومچی قزاقستان و بندر انزلی جابه‌جا خواهند شد.
انزلی به‌عنوان تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر محسوب می‌شود و قرارگرفتن آن در مسیر كریدور بین‌المللی شمال و جنوب، موقعیت ویژه در ارتباط با كشورهای آسیای میانه، همجواری با بنادر آستاراخان و لاگان در روسیه، كراسنودسك در تركمنستان، اكتائو در قزاقستان و باكو در آذربایجان و نزدیكی به فرودگان بین‌المللی سردار جنگل از جمله مزیت‌های بندر انزلی است.

کد خبر 97868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha