دستوری در خصوص 2 نرخی شدن بنزین ابلاغ نشده است

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: استفاده از کارت سوخت زمانی که بنزین تک ‌نرخی شد مزیت چندانی برای مشتری نداشت اما به ما در مانیتورینگ مصرف کمک کرد.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا صادق‌ آبادی، با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر موظف هستیم از کارت سوخت استفاده کنیم اینکه چه تصمیمی در خصوص بنزین گرفته شود، هنوز مشخص نیست و چیزی به ما ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: به طور کلی یکی از راهکارهایی که می‌تواند جلوی مصرف زیاد بنزین را بگیرد، سهمیه‌ بندی بنزین است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی متذکر شد: تولید بنزین در کشور تا آذرماه به ١٠٠ میلیون لیتر در روز می‌رسد که ٨٠ میلیون لیتر آن طبق استاندارد یورو ٤ و یورو ٥ است.

وی در مورد آمار تولید بنزین در کشور طی سال‌های گذشته توضیح داد: در سال ٩٢ تولید بنزین در پالایشگاه های کشور حدود ٦٠ میلیون لیتر در روز بود که سهم بنزین یورو ٤ از این میزان ٣.٤ میلیون لیتر در روز بود. این میزان تا سال ٩٥ تقریبا ثابت ماند. در سال ٩٦ فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس با حضور رییس‌جمهور راه‌اندازی شد و تولید بنزین در سه ماهه آخر سال ٩٦ با تثبیت تولید در فاز اول ستاره خلیج فارس به ٧٥ میلیون لیتر در روز رسید که ٢٨ میلیون لیتر آن طبق استاندارد یورو ٤ بود.


فاصله 4 میلیون لیتری تولید و مصرف بنزین در کشور


صادق‌آبادی از تولید ٨٨ میلیون لیتر بنزین در ١٠ پالایشگاه‌ کشور خبر داد و افزود: متوسط مصرف بنزین در سه ماهه نخست امسال ٨٤ میلیون لیتر بوده و فاصله تولید و مصرف بنزین در کشور به روزانه چهار میلیون لیتر است. این فاصله به دلایل مختلف از جمله انجام تعمیرات اساسی و نیمه‌اساسی در پالایشگاه‌های کشور یا توقف‌های پیش‌بینی نشده مطمئن نیست.

 

بنزین

کد خبر 97984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha