افت 100 میلیونی قیمت در بازار وارداتی ها

پرشین خودرو: با وجود اینکه از ابتدای امسال به دلیل تغییرات و رشد قیمتی تقاضای چندانی در بازار خودرو وجود ندارد اما آخرین خبرها حاکی از افزایش قیمت برخی از خودروها در جریان وضعیت رکودی در بازار دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در شرایطی که شرکتها برای افزایش عرضه و تزریق خودرو به بازار تلاش می کنند اما همچنان ایجاد برخی محدودیت ها از سوی شرکتها، بازار خودرو را با تلاطم قیمت همراه کرده به طوری با عدم انجام برخی تعهدات، بازار تعدادی از خودروها با رشد قیمت روبرو شده است.

در کنار افزایش قیمتی که این روزها در بازار برخی از داخلی ها رخ داده، مساله افت 80 تا 100 میلیونی خودروهای وارداتی خبری بود که روز گذشته برخی از فعالان بازار را متعجب کرد هر چند به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران ایجاد چنین جوی در بازار وارداتی قابل پیش بینی بود.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به آخرین روند قیمتی در بازار وارداتی ها، ورود دستگاه های ناظر را عاملی مهم در افت قیمت در این بازار دو روز گذشته این خودروها دانست و گفت: متخلفان و احتکار کنندگان خودرو با ورود بازرسان آغاز به خروج خودروها از انبار و عرضه به بازار کردند که این روند قیمت اغلب خودروها را کاهش داده است و پیش بینی می شود این افت قیمت ادامه داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه همچنان خرید و فروش در بازار وارداتی ها صفر است، تصریح کرد: افزایش کنترل دستگاه های نظارتی و طرح ورود رئیس جمهوری به مساله قاچاق خودرو موجب شوک به بازار و فروشندگان خودروهای وارداتی شده است به طوری که در دو سه روز اخیر با خروج خودروها از انبار و افزایش عرضه به بازار شاهد افت 80 تا 100 میلیونی در انواع خودروهای وارداتی در بازار هستیم.

موتمنی افزود: بسیاری از شرکتها و نمایندگی های رسمی که ارز دولتی دریافت کردند و تمامی خودروها را انبار کرده بودند با اعلام ورود دولت به بازار خودروهای قاچاق، اقدام به جابه جایی خودروها و عرضه به بازار کردند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در این مدت بسیاری از شرکتها اقدام به انبار خودرو کرده و به موقع خودروها را به مشتریان عرضه نمی کردند و به دنبال این بودند که از حاشیه بازاری که ایجاد شده خودشان استفاده کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل افزود: هر زمان دولت به بازار خودرو ورود می کند طرح این مساله به سرعت در بازار خودرو تاثیر گذاشته و موجب تحرک و افت قیمت در بازار می شود.

 

بازار وارداتی ها
 

قیمت در بازار وارداتی ها 100 میلیون افت کرد


موتمنی افزود: طی دو روز گذشته قیمت بیشتر خودروهای وارداتی بین 80 تا 100 میلیون افت قیمت داشته بر همین اساس هم اکنون قیمت توسان 430، اسپورتیج 435، النترا 280، سانتافه 465 و کولئوس 510 میلیون تومان رسیده است.
 

عدم انجام تعهدات بازار داخلی ها را باز هم دچار حاشیه قیمت کرد / قیمت چند محصول پرتقاضا در بازار افزایش یافت


وی در ادامه به ایجاد حاشیه قیمت در برخی از خودروهای داخلی در بازار پرداخت و گفت: به طور قطع تامین نیاز روزانه بازار مانع از ایجاد اختلاف در قیمت خودرو می شود.

به گفته موتمنی، پس از افزایش 5 تا 7 درصدی در خودروهای زیر 45 میلیون تومان باید این خودروها به قیمت کارخانه در بازار عرضه شوند درحالی که¬¬ همچنان اختلاف کارخانه و بازار در برخی از خودروها وجود دارد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه تقاضا برای خرید کم است اما زمانی شرکتها محدودیت عرضه ایجاد می کنند طبعا اختلاف قیمت در بازار بوجود می آید جریانی که در دو روز گذشته در بازار برخی از خودروها رخ داده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل با توجه به افرایش قیمت برخی از خودروها افزود: در دو روز گذشته در تعدادی از خودروهای پرتقاضا شاهد افزایش قیمت بودیم به طوری که قیمت پژو 405 از 33میلیون و 800 هزار تومان به 35 میلیون و 500 هزار تومان و پژو پارس نیز به 45 میلیون و 500 هزار تومان در بازار رسیده است همچنین از ابتدای هفته قیمت سمند نیز از 36 به 38 میلیون تومان افزایش داشته است.


موتمنی تصریح کرد: بازار داخلی ها هیچ مشکلی وجود ندارد و در صورتی که شرکتها به موقع به تعهدات عمل کنند مشکلی در بازار وجود نخواهد داشت اما زمانی که اصلا عرضه نمی شود و به یکباره جلوی عرضه خودرو گرفته می شود مسلما بازار چنین واکنشی را نشان می دهد.


ادامه کارتکس فروشی شرکتها راه را برای سودجویان باز گذاشته است!


وی در پایان با ابراز گلایه از ادامه جریان کارتکس فروشی توسط برخی از شرکتها خاطرنشان کرد: چنانچه جلوی کارتکس فروشی را بگیرند به طور قطع افراد سود جو از این بازار سوء استفاده نخواهند کرد.

کد خبر 98798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha