جایگزین برای تندر90 و ساندرو وجود دارد

پرشین خودرو: چنانچه رنو تصمیم بگیرد که تولید تندر90 و ساندرو را در کشور ما متوقف کند، خودروسازان ما جایگزین های مناسبی برای این مدل ها در دست دارند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از بحث های روز بازار خودرو، گرانی برخی محصولات پرتقاضا مانند تندر90، ساندرو و 206 است.

شاید برای خودروی پژو کمترین مشکل برای ادامه تولید وجود داشته باشد زیرا قدمت تولید آن بیش از 2 خودروی دیگر است اما تندر90 و ساندرو جزو با کیفیت های بازار بوده و هستند و قیمت این دو خودرو در شرایط عادی، مناسب تر از سایر خودروهایی است که کیفیت آنها به زور 3 ستاره می گیرد.

این دو خودرو 4 ستاره صنعت خودروسازی ایران به صورت مشترک با کمپانی رنو و توسط دو خودروسازی ایرانی روانه بازار می شود و حالا با زمزمه های خروج رنو از ایران، شنیده ها از تولید حداکثر 40 هزار دستگاه از این خودروها حکایت دارد. این رقم تولید جوابگوی نیاز سالانه کشور نیز نخواهد بود.


ساندرو

 

عبداله بابایی کارشناس صنعت و بازار خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، در خصوص راه های جایگزین برای خلاء این دو خودرو فرانسوی گفت: ابتدا باید ببینیم رنو چه تصمیمی می گیرد یعنی اگر رنو اعلام کند که تولید ممنوع، به دلیل اینکه این محصولات مشترک بوده و با مجوز رنو در ایران تولید می شود، عملا ادامه تولید امکان نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اما اگر رنو برای ادامه تولید این محصولات در داخل با داخلی سازی بیشتر مشکلی نداشته باشد، امکان ادامه تولید آن وجود دارد.

بابایی خاطرنشان کرد: چنانچه تصمیم بر حذف این دو خودرو از سبد محصولات ایران خودرو و سایپا گرفته شود، این امکان وجود دارد تا خودروسازان داخلی تدارک ورود مدل های جایگزین و حتی ایرانی را دیده و نیاز بخشی از بازار را با خودروهای جدید مرتفع سازند.

کد خبر 99513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha