رنگ های خودرو تولیدی کشور استاندارهای اروپا را پاس می کند

پرشین خودرو: کیفیت تولیدات طیف سایپا به دلیل همکاری با برند نورو کره و استفاده غیر مستقیم از تکنولوژی نیپون ژاپن، مشکلی برای پاس کردن استاندارد های جهانی ندارد.

فریبرز ظروفی مدیرعامل شرکت طیف سایپا، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با تاکید بر حرکت سریع و هدفمند شرکت طیف برای دستیابی به خودکفایی در تمامی تولیدات خود، گفت: خوشبختانه این روند کلید خورده است و به طور مثال یکی از مشکلات ما در رنگ سفید پایه آب با دستیابی به فرمول آن توسط متخصان طیف، حل شد و هم اکنون تولید این محصول در دست خودمان است.

وی ادامه داد: مشکل فعلی ما برای تولید رنگ ED است که رزین خاص خود را می خواهد و البته سرمایه گذاری برای خودکفایی در تولید آن در حدود 40 میلیارد تومان تخمین زده شده و ما به تنهایی از پس این هزینه بر نمی آییم.

ظروفی در مورد راه حل جایگزین برای تامین نیاز شرکت را جوینت ونچر با شریک کره ای طیف دانست و افزود: مذاکراتی انجام داده ایم و اگر مشکلی پیش نیاید این مهم با شراکت نورو کره و طیف محقق می شود و اگر کره ای ها زیر بار نروند با یک شرکت اروپایی شراکت و همکاری خواهیم کرد.

رنگ های طیف مشکلی برای صادرات به اروپا ندارد

مدیر عامل طیف سایپا در مورد استانداردهای رنگی اروپا و آمریکا و تطابق تولیدات طیف با این استاندادرهای گفت: رنگ های تولیدی ما مشکل استانداردی ندارد بلکه فرآیند رنگ در سالن رنگ خودروسازان خارجی با خودروساز ایرانی تفاوت هایی دارد بنابراین برای همکاری با شرکت های خودروسازی در اروپا و آسیا باید خطوط تولیدمان را مجزا کنیم.

وی از برنامه ریزی برای سهم گیری در بازارهای جهانی در آینده خبر داد و افزود: مطمئنا وقتی به بازار های جهانی ورود کنیم، برندمان بین المللی می شود و این به نفع صنعت ما خواهد بود.

ظروفی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت نورو که شریک تجاری طیف است با تکنولوژی نیپون ژاپن فعالیت می کند یعنی ما غیر مستقیم از این تکنولوژی ژاپنی بهره مند شده ایم بنابراین؛ کیفیت لازم را برای عرضه جهانی داریم.

کد خبر 99523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha