لارک R3 خودروسازان راین چه مشخصات فنی دارد؟ / اعلام مشخصات راین R3

لارک R3 خودروسازان راین یا آنطور که در چین نامگذاری شده است لارک Q1 به عنوان جدیدترین مهمان چینی بازار خودروی ایران، با چه مشخصات فنی تولید خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چند روز پیش ویدئویی توسط خبرنگار پرشین خودرو ثبت شد که خبر از تست و بررسی میدانی یک خودروی جدید در ایران می‌داد.

با بررسی های بیشتر مشخص شد که این خودرو همان محصولی است که خودروسازان راین در وبسایت خود خبر از عرضه آن در آینده نزدیک داده است.

خودرویی که در حال تست و بررسی با پلاک آزمایش فنی بود در واقع همان مینی MPV لارک Q1 است که اتفاقا گذشته عجیبی نیز دارد.

 

لارک R3



نخستین نکته در این خودرو که البته حاشیه ای نیز است به لوگوی خودرو مربوط می‌شود که بیننده عادی را به اشتباه می‌اندازد.

بیننده عادی با دیدن نشان خودرو ناخودآگاه به سمت محصولات چانگان می‌رود که البته بیراه هم نیست چراکه این محصول در ابتدا متعلق به چانگان بوده است که مدتی با نام چانگان CX20 فروخته شده بود.

 

لارک R3



مدتی پس از عرضه این خودرو توسط چانگان، خودروسازی لارک اقدام به خرید امتیاز این محصول می‌کند و لوگوی برعکس شده چانگان را نیز روی خودرو نصب می‌کند.

 

لارک R3



این قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم لوگوی چانگان در واقع همان برعکس شده لوگوی آکورا برند لوکس هوندا با کمی تغییر در ظاهر بوده است. به واقع باید گفت که بعد از چند بار چرخش این نشان به اصل خویش بازگشته است اما اینبار نه تحت امتیاز آکورا برند لوکس هوندا بلکه به عنوان لارک خودروساز نوپای چینی.

 

لوگوی 3 خودروساز چانگان، آکورا و لارک

 

لوگو



تا اینجا آنچه گفته شد حواشی پیرامون این خودرو بود اما لارک Q1 یا همان لارک R3 خودروسازان راین چه مشخصاتی دارد؟

لارک Q1 یا آنطور که راین نامگذاری کرده است لارک R3 در سال 2009 طراحی و با برند چانگان به بازار عرضه شد، مدتی بعد این خودرو به شرکت یانگمن لوتوس واگذار شد که البته عمر کوتاهی داشت.

در نهایت این محصول توسط خودروسازی لارک تجاری سازی و با برند این شرکت عرضه شد.

حالا قرار است این خودرو توسط خودروسازان راین مونتاژ و به بازار ایران عرضه شود.

بر اساس شنیده ها قرار بود تا رونمایی این خودرو در نمایشگاه خودروی تهران انجام شود که با لغو برگزار نمایشگاه این رونمایی نیز به تعویق افتاد.

لارک R3 بر خلاف ظاهر نه چندان جذاب خود در گذشته از فروش خوبی برخوردار بوده است و خودروسازان راین نیز احتمالا امیدوار به تکرار این موفقیت در ایران است.

لارک R3 از یک پیشرانه 1.3 لیتری تنفس طبیعی بهره‌مند است که می‌تواند 101 اسب بخار نیرو و 120 نیوتن متر گشتاور، تولید کند.

 

مشخصات فنی و نسخه های مختلف در بازار چین

 

مشخصات فنی لارک R3



هر چند در خصوص این خودرو اطلاعاتی از سوی راین منتشر نشده است اما انتظار می‌رود لارک R3 با گیربکس اتومات عرضه شود با این وجود لارک در بازار چین نسخه گیربکس دستی نیز دارد.

در بحث امکانات ایمنی و رفاهی نیز باید گفت که به صورت پایه لارک R3 با دو کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل، سانروف، آینه های برقی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب عرضه خواهد شد.

 

امکانات رفاهی و ایمنی یکی از تیپ های لارک در بازار چین

 

مشخصات فنی لارک R3



لارک R3 به عنوان یک خودروی اقتصادی و با ظاهری قدیمی و تا حدودی زشت موفق شده است از 2019 تا سال 2021 بیش از 9 هزار و 500 دستگاه خودرو بفروشد که با ویژگی های این خودرو آمار مناسبی است.

لارک R3 خودروسازان راین با طول 3970، عرض 1730 و ارتفاع 1615 و فاصله محوری 2450 میلی متری یک خودروی نسبتا جادار محسوب می‌شود.

در خصوص قیمت لارک R3 نیز باید گفت که این خودرو در بازار چین با توجه به تیپ های مختلف و گیربکس دستی و اتوماتیک در بازه 58 هزار یوآن تا 76 هزار یوآن متغیر است.

برآورد قیمت احتمالی این خودرو در ایران به دلیل وجود هزینه های مختلف امکان پذیر نیست اما با قیمت 4 هزار و 500 تومانی یوآن در بازار امروز 8 اسفند، به ارقام حدودی 261 میلیون تا 342 میلیون تومانی خواهیم رسید که متاسفانه بسیار بعید است با این قیمت قابل خریداری باشد.

 

خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 137268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha