پروژه TF21 جایگزین کدام محصول ایران خودرو می‌شود؟

در نخستین ماه از سال جاری و در دوره مدیریت جدید نام پروژه TF21 و TF22 گروه صنعتی ایران خودرو بیشتر شنیده می‌شود، همچنین وزیر صنعت، و معدن و تجارت نیز از این پروژه‌ها بازدید کرده است اما این پروژه جایگزین کدام محصولات ایران خودرو خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پروژه موسوم به TF21 و TF22 هر چند پروژه جدیدی نیست و صحبت از آن به دوره مدیریت فرشاد مقیمی بازمی‌گردد اما برای اولین بار در روز نهم فروردین ماه 1401 و تعطیلات نوروز، به تصویب مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو رسید.

براساس روال عادی از پروژه TF21 نیز به جز اندک اطلاعات کلی هیچ چیز خاصی منتشر نشده است و تنها چیزی که می‌دانیم این است که بنابر اعلام ایران خودرو محصول پروژه TF21 در کلاس ابعادی B و دارای امکانات روز و استانداردهای 85 گانه است.

 

تصویر جدید از طراحی رسمی کراس اوور ایران خودرو


بر اساس اطلاعات موجود، مدل مفهومی این پروژه با مقیاس 1.1 در ایران خودرو ساخته شده است و برنامه زمان‌بندی 18 ماهه مطابق با استاندارد تعریف شده جهانی نیز برای طراحی تا تولید این پروژه در نظر گرفته شده است.

اجرای این پروژه توسط تیم معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو در حال انجام است.

اما نکته جالب در خصوص این پروژه، قابلیت اجرای استانداردهایی مانند تصادف با عابر پیاده، سیستم ایمنی اخطار فشار باد تایر، راهنمایی راننده در تعویض دنده، سیستم پایداری الکترونیکی و پوشش‌دهنده سایر استانداردهای خودروسازان معتبر جهانی است.

محصول این پروژه با پیشرانه سری TU وارد بازار می‌شود و در مرحله نخست قرار است به گیربکس دستی مجهز باشد.

در گام بعد این خودرو با گیربکس اتوماتیک و پیشرانه سه استوانه‌ای IK3 تولید خواهد شد.


پروژه TF21 و TF22 جایگزین کدام محصولات ایران خودرو می‌شود؟

سوال مهم در خصوص آینده این محصول این است که پروژه TF21 و TF22 جایگزین کدام محصولات ایران خودرو می‌شود؟

در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام گروه صنعتی ایران خودرو در سال 1400 تصاویری از برنامه ها و اهداف ایران خودرو به نمایش درآمد که اطلاعات جدیدی از جمله طراحی کراس اوور جدید ایران خودرو در آن دیده ‌شد اما تصویری از پروژه های آینده ایران خودرو نیز در آن وجود داشت که جالب توجه بود.

بر اساس این تصویر که در ادامه می‌بینید، محصولات پروژه TF21 و TF22 با توجه به سگمنت B این محصولات قرار است جایگزین دو خودروی پرطرفدار ایران خودرو شوند.

 

پروژه TF21 ایران خودرو



پژو 206 و پژو207 دو محصولی است که انتظار می‌رود با ورود محصول پروژه TF21 و TF22 به پایان تولید خود نزدیک شوند که البته تا تحقق آن زمان زیادی باقی مانده است.

در پایان باید یادآور شویم که هم اکنون در ایران خودرو محصولات دو پروژه K125 و TF21 به صورت موازی در حال انجام است.


خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 137646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha