نام پروژه K125 ایران خودرو رایمون RAYMON می‌شود!؟

پروژه K125 گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان نخستین کراس اوور ملی این خودروساز ممکن است با نام خودرو رایمون RAYMON به بازار عرضه شود.

در سال گذشته با انتشار یک تصویر اختصاصی در پرشین خودرو، تصویر رسمی کراس اوور ایران خودرو که محصول پروژه K125 یا کی 125 است را منتشر کردیم.

پروژه K125 ایران خودرو در اصل همان پلتفرم تاراست که با تغییراتی در ابعاد به پلتفرم پروژ K125 تبدیل شده است که با توجه به بازار روبه رشد خودروهای کراس اوور در بازار جهانی مورد توجه این خودروسازی قرار گرفت.

رونمایی محصول نهایی این پروژه تا امروز چند بار به تعویق افتاده و حال قرار است در سال 1401 به واقعیت بپیوندد.

در دوره مدیریت جدید گروه صنعتی ایران خودرو، خوشبختانه این پروژه ها سرعت بیشتری به خود گرفته و همین امر موجب امیدواری بیشتر به معرفی خودرو در سال جاری شده است.

بر اساس اخبار موجود، پروژه K125 ایران خودرو با پیشرانه EF7 پلاس و گیربکس 6 سرعته مشابه دناپلاس تولید خواهد شد.

با توجه به اینکه بر اساس شواهد و قرائن به معرفی پروژه K125 نزدیک هستیم بد نیست به یکی از موارد حاشیه ای این خودرو که همان نامگذاری است بپردازیم.

نام گذاری محصولات خودروسازان در ایران همواره حاشیه هایی داشته است که معروف ترین آن به خودروی تیبا یا مینیاتور مربوط می‌شود.

در روزهای گذشته فرصتی دست داد تا برای اولین بار از مرکز تحقیقات ایران خودرو بازدید کنیم البته بدون هر گونه وسایل ارتباطی و دوربین.

این بازدید جذاب اما یک نکته جالب داشت که به محصول پروژه K125 مربوط می شود.

پشت تصویر محصول پروژه K125 که در این مرکز موجود بود کلمه انگلیسی «رایمون RAYMON» خودنمایی می کرد.

وجود این کلمه روی محصول پروژه K125 یا کی 125 گمانه زنی هایی را پیرامون نام پروژه K125 پدید آورد.

حال باید تا زمان رونمایی این خودرو در انتظار بمانیم تا ببینیم پروژه نهایی K125 ، خودرو رایمون RAYMON نام خواهد داشت یا این نام صرفا یک کد یا نام در مراحل تحقیقاتی بوده است.

یادآور می‌شویم، در لغت نامه، رایمون RAYMON به معنی رای و عقیده است.

کد خبر 137702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha