نمایش تحول صنعت خودرو در سئول یا دست آویزی برای ماندگاری در وزارت

شنیده‌ها حکایت از این دارد که باز هم وزارت صمت در پی برگزاری نمایشگاهی تحمیلی با عنوان تحول صنعت خودرو در خیابان سئول با هزینه خودروساطان است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در اردیبهشت‌ ماه سال جاری تهران میزبان برگزاری نمایشگاهی بود که هر چند خبری از تحول در عنوان آن وجود نداشت اما بهترین مکان برای نمایش تحول روی داده در بدترین سال‌های صنعت خودرو ایران بود جایی که چشم برگزارکنندگان و بازدیدکنندگان به در خشک شد اما وزیر صنعت، معدن و تجارت آنجا افتابی نشد.

نمایشگاهی که در استاندادرترین مجتمع نمایشگاهی پایتخت برگزار شد و محصولات جدیدی را به نمایش درآورد و با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه گردید اما نتوانست وزیر را به بازدید ترعیب کند.

به هر حال وزیر صمت است و هزار کار انجام نشده در حوزه صنعت و بازرگانی که قطعا مهمتر از بازدید وی از چهارمین نمایشگاه خودرو تهران بوده است.

با این وجود زمزمه‌هایی شنیده می‌شود از برگزاری نمایشگاهی با عنوان تحول در صنعت خودرو که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود و خودروسازان تحت فشار برای شرکت در آن هستند.
آن هم در مکانی که سال‌های طولانی برگزاری نمایشگاه در آن به دلیل افزایش بار ترافیکی ممنوع اعلام شده است.

اما بحث اصلی ترافیک نمایشگاه بین المللی و ایجاد زحمت برای شهروندان و حتی تحمیل هزینه سنگین به شرکت‌کنندگان نیست، در واقع از چهارمین نمایشگاه خودرو تهران تا امروز چه اتفاق مهمی در صنعت خودرو روی داده است که سزاوار برگزاری نمایشگاهی در خور است؟

باید پرسید چه تحولی روی داده است که ما در گزارش تحول صنعت خودرو که در تیرماه سال جاری از سوی وزارت صمت منتشر شد نمی‌توانیم آثاری از آن ببینیم؟

در حالی که تا این لحظه هیچ یک از آیتم‌های هشت گانه دستورات سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در بازدید از خودروسازان محقق نشده است چه نیازی به برگزاری نمایشگاهی با عنوان تحول صنعت خودرو است؟

در شرایطی که هم خودروسازان و هم مردم در شرایط بد اقتصادی و مالی به سر می‌برند برگزاری هر گونه نمایشگاهی با عناوین این چنینی جز فراهم کردن زمینه تمسخر خروجی دیگری نخواهد داشت.

تحول واقعی اگر در هر کجای صنعت خودرو روی دهد را مردم بدون برگزاری نمایشگاه احساس خواهند کرد اما در شرایطی که هیچ گونه تحولی در این صنعت رخ نداده است هزار نمایشگاه نیز حس متحول شدن این صنعت را القاء نخواهد کرد.

برگزاری این نمایشگاه در حالی که هنوز قطعی نشده این شائبه که وزارت صمت در تلاش برای ماندگاری فاطمی امین در مصدر وزارت است را قوت بخشیده که البته بیراه هم نیست.

کد خبر 138616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha