کد خبر 120263
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
علت توقف ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره در کشور

پرشین خودرو: رئیس سابق پژوهشکده علوم و فناوری فضا دانشگاه امیرکبیر با اشاره به علت توقف ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره در این دانشگاه گفت: در صورت رفع مشکلات، این پروژه مجددا فعال خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا جهانگیریان، در پاسخ به این سوال که چرا طراحی و ساخت هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در این دانشگاه متوقف شده است، توضیح داد و گفت: طراحی این هواپیما با مشارکت ۲ دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه صنعتی اصفهان و پارک علم و فناوری فارس صورت گرفت که تا انتهای طراحی مفهومی پیش رفتیم و گزارشات تحویل داده شد.

رئیس سابق پژوهشکده علوم و فناوری فضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه ساخت این هواپیما در شورای علوم، تحقیقات و فناوری سه مرتبه به تصویب رسیده بود و جزو اولویت‌های کشور قرار داشت، خاطرنشان کرد: سفارش دهنده و حمایت کننده این پروژه سازمان صنایع هوایی است و البته عمده حمایت از طریق وزارت علوم صورت می‌گرفت که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و قطع حمایت‌ها، ادامه پروژه متوقف شد.

 

ساخت هواپیما


مجری طرح این هواپیما با بیان این مطلب که در دانشگاه امیرکبیر ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر بر روی این پروژه فعالیت می‌کردند، اظهار کرد: هر زمان تزریق اعتبار صورت بگیرد کار مجدداً آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هواپیمای ۱۵۰ صندلی، اقتصادی‌ترین هواپیمای دنیا به شمار می‌رود، افزود: این هواپیما جزو پرفروش‌ترین ها در دنیاست. کشورهای چین و روسیه علاوه بر ساخت بویینگ و ایرباس مجدداً در حال کار بر روی این نوع هواپیما هستند و حتی کشور چین نمونه تست این هواپیما را بیرون داده و در حال تست آن است.

منبع: ایسنا

کد خبر 120263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha