سیستم كمك پارك فولكس واگن قابل ​رقابت با بدلكار

پرشین خودرو: فولكس واگن، فناوری پاركینگ خودروی خود را با مهارت رانندگی بدلکار حرفه ای مقایسه می كند.

به گزارش پرشین خودرو، فولكس واگن تجهیزات كمك به پارك جدید خود را روی ون كرافتر خود نصب كرده و حالا آن را با مهارت های یك بدلكار كه رانندگی آن زبانزد است، مقایسه می كند.

الاستر موفات، راننده حرفه ای بدلكاری صاحب ركورد جهانی با سیستم كمك پارك Park Assist بر سر پارك كردن یك ون 5.9 متری در یك جای پارك 7.5 متری رقابت می كند با این تفاوت كه این به این بدلكار مأموریت دشوارتری سپرده شده و باید یك وسیله نقلیه ی تجاری را با ترمز دستی در فضایی بسیار محدود پارك كند.


ابتدا موفات به ون اجازه می دهد با سنسورهای اولتراسونیك [حسگرهای فراصوتی] فضای اختصاص یافته را اسكن [تصویربرداری] كنند و با محاسبات نرم افزاری تعیین كنند كه آیا این فضا برای پارك خودرو كافی است یا خیر. بعد از آن كه موفات دنده ون را روی حالت عقب می گذارد، فرمان به طور خودكار می چرخد و به سمت فضای پارك می رود. تنها كاری كه از موفات در این مرحله انتظار می رود، فشردن پدال گاز و ترمز است، ون به طور خودكار در فضای پاركینگ قرار می گیرد.

حالا كه سیستم پارك خودكار كار خود را به درستی انجام داده، موفات كنترل دستی ون را به دست می گیرد و دست به كار می شود. حالا باید یك خودروی 6 متری را در فضایی كمتر از 7.5 متر با سرعت بالا و با ترمز دستی پارك كند. خوب به طور طبیعی پارك با ترمز دستی به دقت سیستم پارك خودكار از آب در نمی آید كه دلیل آن تخمینی بودن حركات راننده حرفه ای است در حالی كه سیستم پارك خودكار محاسبات را تا میلیمتر هم دقیق انجام می دهد.

 

فولکس واگن



سارا كاكس، مدیر بازاریابی خودروهای تجاری فولكس واگن می گوید، پارك خودروهای تجاری به آسانی خودروهای سواری نیست برای همین نصب كیت های كمك به راننده مثل سیستم كمك پارك [پارك اَسیست] یكی از اقدام های برند فولكس در خودروهای تجاری برای موفقیت كاربران در مكان یابی و راحتی در كار با این خودروها است.

سارا كاكس می گوید كه فولكس می خواهد فناوری های پیشرفته و با كلاس مثل كمك پارك در ون ها به امكانات عادی تبدیل شود تا تقاضا برای مالكیت ون ها افزایش یابد. چون استفاده كنندگان این ون ها از این وسیله نقلیه برای امرار معاش استفاده می كنند، امكانات پیشرفته می تواند جلوی جریمه شدن بی مورد این وسایل نقلیه را بگیرد و رانندگان بتوانند بدون استرس و با ایمنی بالا خودروهای خود را طوری پارك كنند كه نه خسارت بزنند و زیان ببینند. ضمن آن كه همه مثل آلستر موفات، در رانندگی حرفه ای نیستند.

موفات بعد از پارك با ترمز دستی در فضای محدود اظهار نظر كرده و گفته پارك با ترمز دستی با خودروهای بزرگ كار آسانی نیست اما ون كرافتر فولكس بسیار خوب طراحی شده، حالا كه سیستم هایی مثل پارك اسیست به ون ها اضافه شده، این ون ها در 100 موارد با محاسبه دقیق در فضای پارك قرار می گیرند و من اگر قرار باشد در این رقابت باقی بمانم باید در پارك خودرو با ترمز دستی سرآمد شوم.»

منبع: سایپا

کد خبر 120504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha