کد خبر 120509
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
افزایش تولید شناور با تشدید تحریم‌ها

پرشین خودرو: معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه طرح مدونی برای نوسازی ناوگان دریایی نداریم گفت: پس از تشدید تحریم‌ها به افتخارات بزرگی در تولید شناور دست یافته‌ایم.

به گزارش پرشین خودرو، جلیل اسلامی در بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور اظهار کرد: ظرفیت کنونی کشتیرانی کشور 12.5 میلیون تن است.

وی با بیان اینکه امسال 14 میلیون متر مکعب لایروبی در بنادر کشور انجام شده است افزود: این اقدام دریانوردی آسانی را برای ما به ارمغان آورده است.


معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به انجام 20 هزار عملیات یدکش ناوگان بخش خصوصی تصریح کرد: امسال حدود 16 میلیون نفر مسافر دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام شده است.

 

ناوگان دریایی

 


اسلامی با بیان اینکه هم اکنون 130 هزار پرسنل دریایی در کشور مشغول فعالیت هستند گفت: طرح‌های توسعه‌ای و پایداری در حوزه دریا شعار ارگان‌های دریایی است. در این راستا در توسعه سواحل و بنادر باید توسعه پایدار مبتنی بر استفاده ظرفیت بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از تحریم به افتخارات بزرگی در تولید داخلی شناور دست یافته‌ایم از برنامه‌ریزی سازمان بنادر برای نوسازی ناوگان دریایی خبر داد و افزود: باید سن ناوگان تجاری کاهش یافته ضمن اینکه نوسازی ناوگان دریایی سنتی را انجام دهیم. امیدواریم طرح مدون و مصوبی را در این رابطه اجرایی کنیم.

کد خبر 120509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha