تحویل 100 اتوبوس و مینی بوس ایران خودرودیزل به شهرداری

شرکت ایران خودرودیزل در مراسمی، 100 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به شهرداری تهران تحویل داد.

به گزارش پرشین خودرو، دو ماه پیش که قرارداد 250 دستگاه اتوبوس و مینی بوس بین ایران خودرودیزل و شهرداری تهران منعقد شد، کسی باور نمی کرد که در این مدت کم، نیمی از خودروهای آن قرارداد آماده تحویل شود و اما امروز در مراسمی که با رعایت پروتکل های بهداشتی و در بوستان گفتگو برگزار شد، یکصد دستگاه از این قرارداد تحویل شد و تا سه ماه دیگر، 150 دستگاه دیگر نیز تحویل داده خواهد شد.

 


در این مراسم که با حضور رییس و اعضای شورای شهر تهران، شهردار تهران، مدیران شهرداری و همچنین مدیران عامل ایران خودرو و ایران خودرودیزل برگزار شد، فرشاد مقیمی به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و نماینده وزارت صمت حضور یافته بود.

 

فرشاد مقیمی


مدیرعامل ایران خودرو گفت: این دستاورد فقط به واسطه اعتمادی که مدیران شهری، به توان و ظرفیت جوانان ایرانی گروه صنعتی داشتند و دارند، محقق شد و در داخل گروه ایران خودرو نیز، موفقیت های به دست آمده چه در حوزه خودروهای تجاری و چه سواری، مرهون تلاش جهادی همه اعضای خانواده ایران خودرو و ایران خودرودیزل است.

وی افزود: امسال، پس از 10 سال،  خط تولید اتوبوس در شرکت ایران خودرودیزل احیا شد و قرار است هر ماه 40 دستگاه محصولات مسافری را تولید و در اختیار مردم عزیز ایران قرار دهد. ارزبری این اتوبوس از 50 هزار یورو به کمتر از 40 هزار یورو رسیده است.

مقیمی ابراز امیدواری کرد که این تعداد تا فروردین 1400 به بیش از 60 دستگاه در ماه برسد.

وی در ادامه اذعان کرد: بحث تعمیق داخلی سازی تا امروز به 30 درصد رسیده و تا ابتدای سال بعد به حدود 70 درصد خواهد رسید. ما بحث وحدت را بین خودروسازان جدی گرفته ایم و رقبای سابق به جای دست بالای دست گذاشتن، دست در دست هم گذاشته و به سمت استقلال صنعتی و ارتقای کیفیت می روند.

مدیرعامل ایران خودرو خاطرنشان کرد: امروز شرکت ایدم زیرمجموعه ایران خودرودیزل، سه شیفت کار می کند و هدف اصلی ما در آینده نزدیک، تأمین اتوبوس برقی برای ناوگان عمومی کشور است و فاصله ای با آن نداریم.

مناف هاشمی سخنران بعدی مراسم با بیان اینکه همه مسلمانان جهان و حتی همه انسانهایی که از انسانیت عدول نکرده اند به پیامبری چون حضرت رسول (ص) افتخار می کنند و توهین ها و ناسزاها خللی در کرامت و مهربانی آن حضرت ایجاد نخواهد کرد، گفت: از عزیزان ایران خودرو دیزل تشکر می کنم که به رغم شرایط تحریم و کمبودها، آنچه نیاز و خواسته ما بود برآورده کردند و نهایت همکاری را با مجموعه شهرداری داشتند. خود من تصور نمی کردم که در این مدت کوتاه بتوانیم این مراسم را برگزار کنیم.

وی ادامه دداد: متروی تهران بیش از 120 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. برای اتوبوسرانی هم بیش از 30 هزار میلیارد تومان منابع لازم داریم که نمی توان همه آن را از مردم گرفت. سهم دولت باید به موقع و کامل پرداخت شود. چرا که آنچه که روی کاغذ تصویب می شود، تا اجرایی نشود فایده ای ندارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک تهران با گلایه عدم پرداخت سهم دولت، گفت: از دولت خواهش می کنم اگر کمک نمی کند، حداقل گران نکند.

به گفته وی، هیچ کلان شهری در جهان مظلوم تر و محروم تر از تهران در حوزه حمل و نقل عمومی نیست.

 

محسن هاشمی


محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران نیز در این برنامه متذکر شد: ابتدا لازم است که از زحمات شهرداری تهران و شرکت ایران خودرودیزل تشکر ویژه داشته باشم که به رغم تمام سختی ها و موانع توانستند این قرارداد را به نتیجه برسانند.

 

پیروز حناچی


پیروز حناچی شهردار تهران نیز پشت تریبون آمد و با تبریک ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر مهربانی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ادامه داد: وقتی با ایران خودرودیزل قرارداد می بستیم، خیلی ها به ما گفتند که با توجه به افزایش لحظه ای نرخ دلار، ایران خودرودیزل نمی تواند به تعهدش عمل کند اما دیدیم که توانست و امروز شاهد ورود بخش اول اتوبوس ها و مینی بوسهایی با استاندارد روز دنیا و یورو5 به ناوگان عمومی تهران هستیم.

وی گفت: فشارها و پیگیری های ما از دولت ادامه دارد اما خیلی امید نداریم که کمکی از آن ناحیه دریافت کنیم. با این حال امیدواریم که باز هم خبرهای خوبی برای مردم تهران داشته باشیم.

در پایان این مراسم، از اتوبوس ها و مینی بوس های تحویلی ایران خودرودیزل رونمایی شد.


یادآور می شود : امروز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس از قرارداد ایران‌خودرو دیزل و شهرداری تهران برای نوسازی ۲۵۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی از محل تفاهم‌نامه ۸۰۰ دستگاهی به مرحله بهره‌برداری رسید. فاز نخست این قرارداد در مدت کوتاه دو ماه به اجرا گذاشته شده است و ۱۵۰ دستگاه نیز تا پایان سال تحویل شهرداری تهران خواهد شد.

 

مراسم تحویل اتوبوس و مینی بوس های ایران خودرودیزل به شهرداری

 

مراسم تحویل اتوبوس و مینی بوس های ایران خودرودیزل

 

عکس ها: پیمان ذرات

کد خبر 127702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha