کد خبر 127753
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
پیشرفت 47 درصدی خط آهن چابهار_ زاهدان

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: خط آهن 628 کیلومتری چابهار- زاهدان با اعتبار هزینه شده 1200 میلیارد تومان سر جمع 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پرشین خودرو، عباس خطیبی امروز در حاشیه ریل گذاری خط آهن چابهار- زاهدان که با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در حال احداث است، اظهار داشت: در حال حاضر خط آهن یزد- اقلید به طول 270 کیلومتر جنوب غربی کشور را به شمال شرق و مشهد متصل می‌کند.

وی افزود: راه‌آهن بستان آباد- تبریز به طول 44 کیلومتر 18 کیلومتر آن ریل گذاری شده است.


معاون ساخت و توسعه راه‌آهن تصریح کرد:‌راه‌آهن میانه- اردبیل به طول 175 کیلومتر 34 کیلومتر آن ریل گذاری شده است.


خطیبی افزود: در بین پروژه‌های ریلی کشور راه‌آهن چابهار- زاهدان به عنوان یک ابرپروژه مهمترین و بزرگترین پروژه ریلی کشور است.

 

ریل گذاری



وی ادامه داد:‌این خط ریلی 628 کیلومتر طول دارد که با احتساب خطوط ایستگاهی 730 کیلومتر خواهد بود و پیشرفت فیزیکی 47درصدی دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با بیان اینکه 70 درصد خاکبرداری پروژه انجام شده است،‌ گفت: ‌این پروژه در دو بخش شمالی و جنوبی اجرا می‌شود که در قسمت چابهار- ایرانشهر زیرسازی به خوبی انجام شده است.

خطیبی با اشاره به پیشرفت کلی 47 درصدی خط آهن چابهار- زاهدان اضافه کرد: زیرسازی مسیر از سمت زاهدان 64 درصد پیشرفت دارد و 32 کیلومتر هم از آن سمت ریل گذاری شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون در 8 قطعه دو بخش شمالی و جنوبی خط آهن چابهار- زاهدان 1200 میلیارد تومان هزینه شده است.

منبع: فارس

کد خبر 127753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha