مذاکره با تویوتا، خودروسازان آلمانی، چینی و هندی برای واردات خودرو

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای واردات با خودروساز‌انی همچون تویوتا ژاپن و همچنین شرکت‌های خودروسازی آلمانی، چینی و هندی مذاکراتی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، امید قالیباف، با اعلام این خبر اظهار داشت: آیین نامه واردات خودرو نهایی شده است و به زودی جزئیات آن اطلاع رسانی و واردات انجام می‌شود.

به گفته وی، هدف‌گذاری واردات برای کم درآمدها است و دو سقف 10 و 20 هزار دلار تعیین شده است، بنابراین خودروی وارداتی بالای 20 هزار دلار نخواهیم داشت.

قالیباف با تاکید بر اینکه استاندارهای 85 گانه و حتی بیشتر حتما باید برای خودروهای وارداتی پاس شود، تصریح کرد: باید به این نکته توجه شود که خودروهای اقتصادی بی کیفیت و زشت نیستند، بلکه با کیفیت و مناسب هستند. 50 درصد تقاضا در دنیا را خودروهای اقتصادی تشکیل می‌دهد و خودروسازانی که در اندازه جهانی کار می‌کنند هم روی دهک 10 برنامه ریزی نمی‌کنند.


تولید پلتفرم خودروی اقتصادی تا شهریور سال 1402

وی در ادامه با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت خودرو در کوتاه مدت به دنبال افزایش کیفیت قطعات هستیم، اظهار کرد: اما در بلند مدت، مشکل پلتفرم یا بن‌سازه است و باید به دنبال پوست اندازی پلتفرمی برویم. پلتفرم خودروی اقتصادی هم تا شهریور سال آینده به تولید می‌رسد.


مرحله سوم قرعه کشی خودرو در شهریور

سخنگوی وزارت صمت، از اجرای سومین مرحله قرعه کشی خودرو در شهریورماه جاری خبر داد و افزود: برای اجرای طرح، ابتدا عرضه و توان تولید بررسی و تجمیع و بعد بر اساس اینکه، خودروها می‌توانند استانداردها را پاس کنند یا نه تصمیم گیری می‌شود. پس از مشخص شدن این موارد، تاریخ دقیق قرعه کشی اعلام خواهد شد.


سهام خودروسازان قیمت گذاری شده است

وی درخصوص واگذاری خودروسازی‌ها که طبق دستور رئیس جمهوری باید تا شهریور انجام شود، تاکید کرد: سهام خودروسازان قیمت گذاری و پیش نویس سند واگذاری تکمیل شده که در هفته دولت امضاء می‌شود. سپس به سرعت به دنبال اهلیت سنجی متقاضیان و واگذاری خواهیم رفت.

به گفته قالیباف، در حال حاضر سایپا برای واگذاری 41 درصد و ایران خودرو حدود 20 درصد از سهام خود اعلام آمادگی کرده اند، اما وزارت صمت تصمیم می‌گیرد چقدر از این سهام مصوب شود و روش واگذاری چه باشد.

کد خبر 138808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha