نارضایتی مالکان خودرو از امداد خودروهای متفرقه در روزهای پایانی سال

با نزدیک شدن به پایان سال و آغاز تعطیلات نوروزی باز هم خدمات امداد خودروهای متفرقه و صدماتی که با ارائه خدمات غیراستاندارد به مالکان خودرو وارد می‌کنند، به بحث داغ این روزها تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نداشتن تخصص کافی برای تعمیر خودرو، افزایش هزینه های تعمیراتی، فروش قطعات فاقد کیفیت و استاندارد و پاسخ گو نبودن پس از ارایه خدمات تنها گوشه‌ای از مشکلاتی است که امداد خودروهای متفرقه و غیرمجار برای مالکان خودرو ایجاد می‌کنند.

ابطال گارانتی خودرو به دلیل دست‌کاری خودرو توسط تعمیرکاران خارج از شبکه نمایندگی‌های مجاز نیز معضل دیگر استفاده از خدمات امداد خودروهای غیرمجاز است اما همیشه قضیه با مشکلات مالی پایان نمی‌یابد و گاها پیش آمده که صدمات جبران ناپذیر به واسطه استفاده از قطعات غیراستاندارد برای مالکان خودرو ایجاد شده است.

با نزدیک شدن به پایان سال و آغاز تعطیلات نوروزی، یکی از مهم‌ترین اقدامات مالکان خودرو آگاهی از امدادخودرو مجاز در کشور است چون تنها چیزی که مالکان خودرو را از مشکلات بعدی حفظ می کند، آگاهی از نحوه دریافت خدمات امدادی است که می تواند در مواقع لزوم به کمک مالک خودرو بیاید.

در ابتدا باید بدانیم که هر خودروسازی یک شرکت امدادخودرو مخصوص دارد که صرفا به خودروهای آن برند خدمات می‌دهد که به عنوان مثال، امدادخودرو ایران تنها خدمات دهنده مجاز محصولات ایران خودرو در سراسر کشور است.

درخواست خدمات امدادی از طریق اپ‌ شرکت‌های امدادی خودروسازان و مراکز دارای مجوز مزایای بسیاری دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به اعزام امدادگر در کمترین زمان، گارانتی قطعات تعویض‌ شده، تضمین خدمات ارائه شده، استفاده از قطعات اصلی، ارایه فاکتور رسمی و آنلاین طبق تعرفه مصوب، امکان ارتباط با مدیران و وجود پل ارتباطی برای شکایات و رسیدگی به گزارش‌های مشتریان اشاره کرد.

این در حالی‌ است که در صورت استفاده از امدادهای غیرمجاز و متفرقه، نه ‌تنها ممکن است مشکل خودرو برطرف نشود، بلکه مرجع مشخصی برای پیگیری و شکایت و احقاق حقوق مشتری نیز وجود ندارد.

یک نکته مهم که در مواقع خرابی خودرو باید تمام مالکان در نظر داشته باشند این است که امدادخودروهای مجاز هرگز سراغ خودروهای ایستاده در کنار خیابان نمی روند تا برای تعمیر خودرو به مالک خودرو کمک کنند و این یکی از اصلی ترین مشخصه های امدادخودروهای غیرمجاز است.

شرکت ایساکو به دارندگان محصولات ایران‌خودرو تاکید کرده است، حتی در صورت حضور خودرو امداد خودرو ایران، در نزدیکی محل خرابی خودرو، ثبت درخواست فقط از طریق سامانه ۰۹۶۴۴۰ صورت گیرد، تا امکان پیگیری خدمات صورت گرفته توسط امدادگر از طریق این سامانه وجود داشته باشد.

در اصل شما باید برای دریافت خدمات امدادی از امداد خودرو ایران، ابتدا با شماره تلفن یا اپلیکیشن ایساکو نسبت به درخواست امداد خودرو اقدام کنید.

شماره سراسری ۰۹۶۴۴۰ به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت رسانی به مالکان محصولات ایران خودرو در تمام شهرها، راه‌ها و جاده‌های عبوری کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. همچنین اپلیکیشن ایساکو همواره برای ارایه انواع خدمات امدادی بر روی گوشی‌های هوشمند در دسترس دارندگان محصولات ایران‌خودرو است تا بتوانید نسبت به ثبت درخواست امدادخودرو اقدام کنید.

در دریافت خدمات از امدادخودروهای غیرمجاز یک نکته ضروری وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد.

امروز سیستم فنی خودروها پیشرفت چشم گیری نسبت به گذشته کرده است به صورتی که تعمیرکاران برای تعمیر هر خودرویی می بایست دوره های آموزشی آن محصول را طی کنند. در اصل دیگر مانند گذشته نیست که تعمیرکاران بتوانند نسبت به تعمیر خودرو بدون آموزش اقدام کنند. تعمیر خودروها امروز نیاز به نقشه های فنی دارد که امداد خودروهای غیرمجاز از آن بی بهره اند و به همین دلیل در زمان تعمیر خودرو بعضا با تحمیل خسارت به مالکان خودرو موجب ضرر و زیان و خواب بیشتر خودرو در تعمیرگاه خواهند شد.

در پایان باید بدانید که امدادگران امداد خودرو ایران با لباس فرم متحدالشکل و کد مشخص در محل ثبت شده حضور پیدا می کنند و شما می توانید این کد را با کد ثبت شده در سامانه یا اپلیکیشن مطابقت دهید تا از مورد تایید بودن امدادگر موردنظر اطمینان حاصل کنید.

کد خبر 144446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha