کد خبر 144627
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
مهم ترین مشکل گیربکس تیگو ۷ چیست

گیربکس تیگو ۷ اتوماتیک بوده و از آن‌جایی که دارای پیچیدگی زیادی هست اگر در نگهداری آن سهل انگاری کنید، خودرو شما نیاز به تعمیر پیدا می کند.

در این مقاله به نقل از تعمیرگاه گیربکس باز شما را با مهمترین مشکل گیربکس تیگو ۷ آشنا می کنیم، در ابتدا به صورت مختصر به معرفی این خودرو می پردازیم، تیگو ۷ یکی از تولیدات شرکت چری در کشور چین است و این خودرو نخستین بار در سال ۲۰۱۶ در چین به تولید رسید که در سال ۱۳۹۶ وارد بازار خودرو ایران شد.

گیربکس این خودرو اتوماتیک بوده و از آن‌جایی که دارای پیچیدگی زیادی هست اگر در نگهداری آن سهل انگار کنید و خودرو شما نیاز به تعمیر پیدا کند مهمترین نکته برای تعمیر گیربکس تیگو ۷ این است که شما بتوانید از تعمیرکارانی استفاده کنید که دارای مهارت و تخصص کافی در این زمینه برخوردار باشند , البته جای نگرانی نیست و ما نکات نگهداری اصولی و مراقبت از گیربکس این خودرو رو در این مقاله برای شما نگارش کرده ایم و کافی است که به آنها توجه کنید , علاقه‌مندان به این موضوع تا انتهای این مقاله با ما همراه باشند.

مهمترین مشکل گیربکس تیگو ۷

شایع ترین مشکل گیربکس تیگو ۷ داغ شدن بیش از حد گیربکس این خودرو می باشد این مشکل میتواند عوامل زیادی داشته باشد برای مثال اگر روغن گیربکس سوخته باشد یا سطح روغن گیربکس پایین باشد گیربکس شما داغ می کند که راه حل آن اقدام به موقع سرویس دوره ای است اگر توجه نکنید با هزینه زیادی برای تعمیر گیربکس بدهید خب چرا یک صدم همان هزینه را هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرو خود نکنید و سرویس دوره ای را انجام دهید هم سطح روغن خودرو شما بازدید می شود و هم کیفیت و سلامت آن چک می شود و شما دیگر دچار این مشکلات نمی شود.

یکی دیگر از مشکلات گیربکس تیگو ۷ لرزش غیر عادی می باشد که علل مختلفی دارد و به برخی از آنها می توان اشاره کرد اگر اتصالات چرخ دنده یا همان مجموع چرخهای دنده دار محکم نباشند یا اینکه بلبرینگ های داخلی خراب باشند یا اگر قطعه مهمی به نام اویل پمپ ایراد داشته باشد این لرزش به وجود می آید و نیاز به تعویض قطعات و تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو می باشد.

هزینه تعمیر گیربگس تیگو ۷

شاید این سوال برای اغلب افراد پیش آمده باشد که میزان هزینه تعمیر گیربکس این خودرو چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که این تعرفه بستگی به چند عامل مهم دارد. برخی از این عوامل عبارت است از اینکه کدام قسمت گیربگس مورد آسیب قرار گرفته است و آیا نیاز به تعویض قطعه دارد؟ هزینه قطعات آسیب دیده چقدر است؟ آیا مشکل قسمت آسیب دیده با تعمیر، حل می‌شود؟

علاوه براین، در هنگام انتخاب نوع تعمیرگاه نیز دقت داشته باشید زیرا انتخاب یک تعمیرگاه تخصصی و مناسب، علاوه بر اینکه می‌تواند دستگاه شم ارا به خوبی تعمیر کند، سبب کاهش هزینه‌های شما نیز در این زمینه خواهد شد. پس با مشاهده مشکل بهتر است هرچه زودتر به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید تا آسیب زیادی به خودروی شما وارد نشود.

تشخیص عیب گیربکس اتوماتیک

یکی دیگر از عوامل مهم و ابتدایی در تعمیر گیربکس اتوماتیک ، تشخیص و عیب یابی آن است. همان‌طور که در مطالب پیشین بیان شد، گیربکس‌های خودرهای اتوماتیک به دلیل پیچیدگی، حساسیت زیادی دارند و عیب یابی در آن‌ها به راحتی انجام نمی‌شود بلکه نیاز به یک متخصص حرفه‌ای دارد. از این رو شما برای تعمیر گیربکس خود می‌بایست به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. زیرا با یک تشخیص نادرست، مشکلات زیادی از جمله تعویض کردن یک قطعه سالم به جای قطعه آسیب دیده، باقی ماندن مشکل اصلی خودرو به دلیل عیب یابی ناصحیح و همچنین افزایش هزینه را به دنبال دارد.

چه زمانی باید به تعمیرگاه مراجعه کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید همزمان با به وجود آمدن یک مشکل، بهتر است هرچه سریع‌تر اقدام به تعمیر آن کنید تا از بروز مشکلات بزرگ‌تر و هزینه‌ بردارتر جلوگیری شود. در رابطه با این خودرو نیز زمانی که احساس کردید گیربگس خودرو دچار آسیب شده است،سریعا اقدام به تعمیر آن توسط یک تعمیرکار مجرب کنید. در این‌جا می‌خواهیم به برخی از این آسیب‌ها اشاره کنیم تا راحت‌تر بتوانید آن‌ها را تشخیص دهید:

- شنیدن صدای غیر عادی در قسمت جعبه دنده خودرو

- کاهش شتاب خودرو

- شنیدن صدایی همانند زوزه

- شنیدن صدای غیر عادی در گیربکس همانند تق تق کردن

- خلاص شدن دنده خودرو به صورت ناگهانی

- نشتی در قسمت روغن گیربکس

- لرزیدن خودرو در هنگام رانندگی

- احساس بوی سوختگی

جمع بندی:

تلاش کردیم تا شما را با مطالبی درباره خودرو تیگو ۷ آشنا کنیم و با راهنمایی شما به این ایرادات مهم و مشکلات اساسی گیربکس این خودرو دچار مشکل نشوید و با انجام سرویس های دوره ای و تعویض به موقع روغن خودرو از هزینه های گزاف دور بمانید و راحت و با خیال آسوده از سواری با خودرو خود لذت ببرید.

کد خبر 144627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha