۵۰ هزار شغل مستقیم در صنعت خودرو با ورود به تولید خودرو برقی از دست می رود!

رئیس اداره مطالعات راهبردی سرمایه های انسانی و اطلاعاتی گروه خودروسازی سایپا گفت: گذر به خودرو برقی منجر به از دست دادن خالص ۵۰ هزار شغل به طور مستقیم در صنعت خودرو و زنجیره تامین آن خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، رامبد سعی الدین، با اشاره به اینکه خودروهای برقی و گسترش آن موجب تغییر در مشاغل مرتبط با صنعت خودرو می‌شود،‌ اظهار داشت: به استناد تحلیلی که گروه مشاوره بوستون (Boston Consulting Group) در حوزه تغییرات شغلی در بخش‌های مختلف صنعت خودرو در اروپا انجام داده است، گذر به خودرو برقی منجر به از دست دادن خالص ۵۰ هزار شغل به طور مستقیم در صنعت خودرو و زنجیره تامین آن خواهد شد.

وی با اشاره به راهبردهای شرکت‌های خودروسازی دنیا برای حل چالش‌های منابع انسانی افزود: فورد متعهد شده است که ۵۲۵ میلیون دلار طی پنج سال آینده برای آموزش تکنسین‌ها به منظور سرویس خودروهای برقی هزینه کند. مرسدس بنز نیز اعلام کرده است تا سال ۲۰۳۰ تنها در آلمان ۱.۳ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا تمام کارکنان خود را از تولید تا مدیریت در زمینه برقی‌سازی و دیجیتالی کردن وسایل نقلیه، آموزش دهد.

به گفته رئیس اداره مطالعات راهبردی گروه خودروسازی سایپا، شرکت بوش به عنوان تامین کننده صنعت خودرو نیز گفته است در پنج سال آینده علاوه بر یک میلیارد یورویی که قبلاً خرج کرده است، یک میلیارد یورو دیگر برای مهارت دهی مجدد نیروی کار خود در فناوری های مرتبط با خودروهای برقی هزینه خواهد کرد.

کد خبر 144639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha