کد خبر 26077
۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
علت حادثه قم اعلام می شود

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علت تصادف 2 اتوبوس در محور قم - تهران تا یک ماه آینده اعلام می‌شود، گفت: نتیجه را طی گزارشی رسمی بــه اطلاع عموم مردم می‌رسانیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، عباس آخوندی با اشاره به تشکیل کمیسیون ایمنی راه‌ها و بررسی علت تصادف دو اتوبوس در آزادراه قم - تهران افزود: به یک گروه مستقل از وزارت راه و پلیس مأموریت دادم کــه گزارش مستقلی در این زمینه تهیه کنند که این گزارش در کمیسیون ایمنی راه‌ها قرائت شد. وی افزود: در این زمینه 7 گروه برای بخش‌های مختلف ایمنی، جاده، صنعت خودرو و حوزه‌هایی که به ایمنی راه‌ها مربوط می‌شوند تشکیل دادیم و مقرر شد مطالعات مستقلی در این زمینه انجام دهند. آخوندی گفت :قرار است دو جلسه به فاصله‌ هر دو هفته یکبار طی ماه پیش رو برگزار و موارد بررسی شود تا تصمیمات نهایی برای مشخص شدن علت حادثه اتخاذ شود. وزیر راه و شهرسازی گفت: بعد از بررسی نهایی، نتیجه را طی گزارشی رسمی بــه اطلاع عموم مردم می‌رسانیم. وی درباره آزادسازی قیمت‌ها در حوزه حمل و نقل گفت: مردم باید به یک سامانه حمل و نقل ایمن، روان و سریع دسترسی داشته باشند و نباید کیفیت را فدای قیمت یا قیمت را فدای کیفیت کنیم و در قیمت‌گذاری نیز باید انعطاف‌ پذیر باشیم. به گزارش مهر، آخوندی درباره وضعیت حمل و نقل در جنوب کشور نیز گفت: باید بین ظرفیت حـمل و نـقل ریلی، دریایی، هوایی و جاده‌ای هماهنگی ایجاد شود و این بخش‌ها یکدیگر را تکمیل کنند که در این راستا لازم است مطالعات گسترده و هماهنگی‌های لازم انجام شود تا بتوانیم ظرفیت حمل و نقل جنوب کشور را به صورت یکپارچه ارتقا دهیم و نتیجه این مطالعات باید تغییراتی در حمل و نقل ریلی و جاده‌ای ایجاد کند و در بخش حمل و نقل هوایی نیز تاثیرگذار باشد.
کد خبر 26077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    اساتید محترم کاملا معلوم است این اتوبوس در خط سبقت بوده و سرعت بیشاز حد مجاز و لاستیک سمت راننده ترکیده وانحراف به چپ وعدم توانائی راننده در کنترل اتوبوس این فاجعه را رقم زده اگر اتوبوس در خط مجاز بود فاصله تا گارد ریل چقدر است 2 فاصله دوگارد ریل3تافاصله ورود به باند غربی