«تسلاموتورز» بزرگ‌ترین مرکز ذخیره سازی برق جهان را می‌سازد

پرشین خودرو: به درخواست دولت مرکزی آمریکا، کمپانی تسلا بزرگ‌ترین مرکز ذخیره سازی برق شهری جهان را خواهد ساخت. پروژه‌ای که در نهایت باعث تقویت شبکه برق کالیفرنیای جنوبی خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، مرکز بزرگ "تسلا پاورپک" برای تحقق این پروژه، اساسا از یک سری باتری‌های لیتیوم یونی (استفاده شده در اتومبیل‌های این کمپانی) استفاده خواهد کرد که بسته‌های آن با یکدیگر در ارتباط هستند و یک شبکه عظیم را خواهند ساخت تا در مجموع قدرتی 20 مگاواتی، یا به عبارتی 80 مگاوات بر ساعتی برای تامین بخشی از برق کالیفرنیا را تامین کند.


این پروژه پاسخی به بحران انرژی در منطقه لس آنجلس، پس از نشت عظیم گاز متان از نیروگاه‌های تولید برق "آلیسو کانیون" است که از سال گذشته تاکنون باعث تعطیلی این مرکز شده است.


به همین دلیل برای تقویت برق بخشی از شهر و همچنین ذخیره گاز طبیعی و تمیزتر نگه داشتن محیط زیست، دولت مرکزی آمریکا برای تولید برق مصرفی جنوب کالیفرنیا به سراغ پروژه "باتری‌های لیتیوم یونی" رفته است. با این حال، بخش‌هایی از لس آنجلس به دلیل از مدار خارج شدن نیروگاه تولید برق گازی، هرچند ساعت یکباری در خاموشی فرو می‌رود.


تسلا ادعا می‌کند که برای تولید، نصب و راه اندازی تاسیسات مذکور تنها به 3 ماه زمان نیاز دارد، به همین دلیل وعده تحویل پروژه در 31 دسامبر سال 2016 میلادی را به دولت مرکزی آمریکا داده است. این مرکز ذخیره سازی همچنین قادر به تامین برق 2500 خانه و یا شارژ کامل 1000 خودرو در طول شبانه روز خواهد بود.








 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.






 

کد خبر 60338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha