کد خبر 66347
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
شهر فردا باید بر شبکه ریلی استوارباشد

پرشین خودرو:شهر فردا باید بر شبکه ریلی استوار و پایدار شود تا ترافیک شهری قابل کنترل ، برنامه ریزی ، مدیریت و پیش بینی پذیر باشد.

به گزارش «پرشین خودرو»،  مدیر بخش برنامه ریزی و طراحی شهری مهندسان مشاور باوند گفت: اگر شهر دیروز خودرو محور بود، شهر فردا باید بر شبکه ریلی استوار و پایدار شود و این مهم باید یک اصل اساسی در نظام هدایت و کنترل تحولات توسعه شهری کشورمان به شمار آید.

فرخ زنوزی با بیان اینکه سفر آسان و سریع از شاخص های آسایش زندگی در شهرهای بزرگ امروزی است ، گفت : اگر خودروها در چند دهه نخست ورود خود به شهر در حال گسترش نیمه اول قرن بیستم ، عامل اسایش شهروندان بوده، در سال های آغاز قرن بیست و یکم به عامل جدی تخریب و تهدید ان تبدیل شده است.

وی افزود: حدود چهل سال پیش، مطالعات و طرح های پروژه ای توسعه خطوط ریلی در درون و برون شهر آمستردام موجب شد تا به عنوان متخصص و طراح شهری به موضوع شبکه ریلی و توسعه این بخش از حمل و نقل که تنها چاره شهرهای بیش از یک میلیونی است بیش از پیش توجه کنم.

مدیر بخش برنامه ریزی و طراحی شهری مهندسان مشاور باوند اظهار داشت: جمعیت تهران همان هنگام بیش از دو میلیون نفر بود و امروز پس از 4 دهه ، سهم شبکه مترو در سفرهای تهران نزدیک به 10 در صد است و دیگر کلان شهرها هم هنوز از آن بی بهره اند.

وی خاطرنشان کرد : خسارت جانی و مالی گیر کردن شهروندان در راه بندان ها از حساب خارج است و تعداد روزهای تنفس هوای سالم در کلان شهرها نیز با کاهش روز افزون روبروست.

منبع: واحد مرکزی خبر

کد خبر 66347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha