کد خبر 98008
۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
نمایندگان در انتظار اصلاح کابینه

پرشین خودرو: بعد از سخنرانی رئیس‌جمهوری در جمع مدیران ارشد دولت بعضی از نمایندگان مجلس واکنش‌‌هایی نشان دادند. آنها قبل از سخنرانی روحانی نیز در نامه‌ای که 187 نماینده آن را امضا کرده بودند، از رئیس‌جمهور خواسته بودند که تیم اقتصادی دولت را ترمیم کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روزنامه شرق، بعد از سخنرانی رئیس‌جمهوری در جمع مدیران ارشد دولت بعضی از نمایندگان مجلس واکنش‌‌هایی نشان دادند. آنها قبل از سخنرانی روحانی نیز در نامه‌ای که 187 نماینده آن را امضا کرده بودند، از رئیس‌جمهور خواسته بودند که تیم اقتصادی دولت را ترمیم کند. شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان در مجلس، گفت: «با توجه به سخنان رئیس‌جمهور، استنباط بنده بر این است که تغییرات در کابینه رئیس‌جمهور قطعی است. صحبت‌های دکتر روحانی به‌موقع و عالی بود و امیدواریم که تحرک خیلی خوبی در کشور ایجاد شود».

حمیدرضا حاجی‌بابایی ، تأکید کرد که تغییر ترکیب تیم اقتصادی از سوی دولت مانع اتلاف وقت است و یک گام رو به جلو برای حل مشکلات محسوب می‌شود، اما اگر دولت اقدام نکند، مجلس در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند. از طرفی پیش از صحبت‌های حسن روحانی برخی نمایندگان مخالف دولت بحث‌هایی درباره استعفا و عدم کفایت رئیس‌جمهوری مطرح کرده بودند. اما دیروز حمیدرضا حاجی‌بابایی به عنوان رئیس فراکسیون ولایی گفت: که این فراکسیون به دنبال استعفا یا عدم‌کفایت رئیس‌جمهور نیست. او ادامه داد: در حال حاضر عدم کفایت رئیس‌جمهور یا هر سخنی که به نوعی از نبودن دولت صحبت کند به صلاح کشور نیست، بلکه اصلاح دولت به صلاح کشور است.

 

اصلاح کابینه

 

احمد امیرآبادی‌فراهانی یکی از اعضای هیئت‌رئیسه مجلس نیز با تأکید بر اینکه زمان استعفای رئیس‌جمهور نرسیده است، گفت: رئیس‌جمهوری بهتر است طبق نامه‌ نماینده‌ها نسبت به ترمیم کابینه خود اقدام کند. با وجود تأکید نمایندگان روی نامه خود به رئیس‌جمهور، هنوز این پیشنهاد با واکنش مشخصی از سوی دولت مواجه نشده است. رئیس‌جمهوری اما در سخنرانی خود درباره طرح استعفا گفته بود: دولت می‌ایستد؛ اگر کسی فکر می‌کند این دولت در برابر فشار استعفا می‌دهد، اشتباه می‌کند. این روزها نمایندگان مجلس منتظر اقدام دولت برای اصلاح کابینه هستند. اما اینکه طرح عدم کفایت رئیس‌جمهوری در جریان مخالف او پایان یافته یا نه، هنوز مشخص نیست. هرچند سخنگوی فراکسیون امید طرح این پیشنهاد از سوی مخالفان دولت را نوعی تسویه‌حساب سیاسی دانسته بود.

کد خبر 98008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha