پیکاپ غول پیکر شورلت سیلورادو با کمک هنسی 6 چرخه شد + تصاویر

پرشین خودرو: شرکت تیونینگ آمریکایی هنسی در جدیدترین پروژه کاری خود، به فکر 6 چرخه کردن خودروی پیکاپ شورلت سیلورادو افتاده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، از زمانی که شرکت خودروسازی مرسدس بنز دست به معرفی پیکاپ G63 AMG با شش چرخ محرک زد، هر شرکتی به نوبه خود سعی بر تولید خودرویی افسانه‌ای شش چرخه اینچنینی داشته است.

اول از همه شاهد معرفی خودرویی تحت عنوان "فلای هانتسمن" توسط شرکت تیونینگ کان دیزاین بودیم که پروژه خود را بر روی یک دستگاه لندروور دیسکاوری پیاده کرده بود. پس از آن هم شرکت خودروسازی تویوتا یک طرح تقریبا مفهومی ارائه کرد و دیگر خبری از آن نشد تا اینکه چند ماه پس از آن، بار دیگر تویوتا با یک دستگاه لندکروزر قدیمی شش چرخ محرک سر و کله‌اش پیدا شد.

 



پس از این موارد، سال گذشته کمپانی تیونینگ هنسی هم اعلام موجودیت کرد و از یک خودروی شش چرخ برمبنای فورد F-150 رپتور رونمایی کرد، اما شرکت تیونینگ هنسی بار دیگر دست بکار شده و حالا یکی دیگر از پیکاپ های معروف آمریکایی، یعنی شورلت سیلورادو را تبدیل به یک خودروی شش چرخ بزرگ کرده است، هرچند ایده هنسی در حال حاضر یک طرح مفهومی بوده و هنوز به مرحله تولید نرسیده است.

 



برای شش چرخه کردن شورلت سیلورادو که در کارنامه هنسی پرفورمنس با نام "Goliath 6×6" شناخته می‌شود، شرکت هنسی یک محور دیگر به خودرو اضافه کرده و کابین آلومینیومی بالای آن را هم بزرگ‌تر کرده است تا فضای کافی برای نصب محوری دیگر فراهم شده باشد. این محور دقیقا همان محور استاندارد شورلت سیلورادو در عقب است که به یک دیفرانسیل لغزش محدود برای بهبود کشش خودرو مجهز شده است.

 



علاوه بر این، تیونر آمریکایی هنسی تغییراتی هم در گلگیر عقب ایجاد کرده تا بتواند راحت‌تر از سیستم تعلیق فاکس و همچنین رینگ‌های 20 اینچی با لاستیک‌های 37 اینچی "BFG" استفاده کند که باعث شده ارتفاع این خودرو برای داشتن آفرود بهتر نسبت به زمین افزایش پیدا کند.

 



طبق تعاریف هنسی پرفورمنس، برای این ماشین یک پیشرانه هشت سیلندر 6.2 لیتری با سوپرشارژرهای 2.9 لیتری پیش بینی شده است که در حالت استاندارد می‌تواند نیروی 705 اسب بخاری و گشتاور 914 نیوتن متری تولید کند، ولی با نصب پرخوران‌های بزرگ‌تر، سیستم اگزوز جدید، اینترکولرهای جدید، تقویت برخی از قطعات موتور و در نهایت بروزرسانی اطلاعات ECU، موفق به افزایش 285 اسب بخاری قدرت و همچنین افزایش 395 نیوتن متری گشتاور شده است که حاصل هدایت این نیرو به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، بدست آمدن حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت حدودا 4 ثانیه خواهد بود.

در پایان شرکت تیونینگ هنسی اعلام کرد که بعد از توسعه و راه اندازی، تولید این خودرو بر روی 24 دستگاه محدود خواهد شد و با قیمت پایه 375 هزار دلاری به مشتریان عرضه می‌شود.
 

کد خبر 102530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha