کد خبر 103499
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
هلند رکورددار فروش خودروهای پلاگین هیبریدی

پرشین خودرو: هلند، رکورددار بیشترین میزان فروش خودروهای پلاگین هیبریدی در جهان شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت insideevs،  بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

در سال گذشته میلادی بالاخره خودروهای الکتریکی و برقی از حالت خودروهای غیر قابل استفاده‌ای که تنها در نمایشگاههای علم و فناوری از آنها رونمایی می‌شد، خارج شد و تولید انبوه خودروهای لوکس و قابل استفاده توسط غول‌های خودروسازی آغاز شد. این تولید انبوه که با استقبال بی‌نظیری از سوی مردم و دولتهای بسیاری روبرو شد، می‌تواند نقطه عطفی برای جهشی بزرگ و گامی بلند به سمت خودروهای پاک و غیر آلاینده به شمار بیاید.

حالا بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کشور هلند که در شمال قاره اروپا واقع شده است، از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون بیشترین میزان فروش خودروهای پلاگین هیبریدی تولید شده توسط خودروسازان جهان را به نام خود ثبت کرده است.

در ماه گذشته یعنی سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی، میزان فروش خودروهای پاک پلاگین هیبریدی در هلند به عدد ۲ هزار و ۷۹۶ دستگاه رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۰ درصد رشد و افزایش داشته است.  این بدان معناست که سهم خودروهای پلاگین هیبریدی به ۹.۵ درصد از بازار خودروهای فروخته شده در این کشور رسیده است که این خود خبر بسیار خوشایند و خوشحال کننده‌ای برای طرفداران محیط زیست به شمار رود.

از پرفروش‌ترین خودروهای پاک و مورد استقبال مشتریان هلندی می‌توان به خودروهای ساخت شرکت آمریکایی تسلاموتورز ( ۱۰۵۲ دستگاه تسلا مدل اس و ۵۹۳ دستگاه خودروی تسلا مدل ایکس) و همچنین ۲۹۲ دستگاه خودروی نیسان لیف اشاره کرد. از دیگر خودروهایی که در بازار این کشور به فروش رفته است، می توان از سری ۵ خودروهای بی‌ام‌و، نسخه الکتریکی هیوندای کونا و جگووار آی پیس نیز نام برد.

خودروهای پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می شوند، در مقایسه با مدل‌های هیبریدی به باتری‌های قدرتمندتری مجهز شده‌اند بنابراین مسافت قابل پیمایش آن‌ها نیز در حالت تمام برقی بیشتر است.

همانطور که از نام اینگونه خودروها مشخص است، باتری‌های بکاررفته در آن قابلیت شارژ شدن با برق شهری در منزل یا ایستگاههای شارژ مخصوص این خودروها را دارند. در صورتی که باتری ظرفیتش رو به اتمام باشد، موتور الکتریکی در کنار پیشرانه های بنزینی کار خواهد کرد.

از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نمونه خودروهای پلاگین هیبریدی می‌توان به شورولت ولت و بی ام و آی۳ اشاره کرد که علاوه بر تامین اصلی انرژی توسط موتور الکتریکی، آلایندگی بسیار کمی را برای محیط زیست ایجاد خواهد کرد.

از بزرگترین مزایای خودروهای پلاگین هیبرید می‌توان به عدم نگرانی کاربران برای اتمام شارژ باتری بکاررفته در آن است.

کد خبر 103499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha