تعیین تکلیف واردات خودرو مهمترین انتظار واردکنندگان از وزیر پیشنهادی صمت

پرشین خودرو: بر خلاف وعده ها و اظهارات اخیر مسئولان سازمان توسعه تجارت هیچ اتفاقی در خصوص خودروهای متوقف در گمرکات رخ نداده و تا کنون هیچ خودرویی از گمرک ترخیص نشده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به دپوی 14 هزار خودرو در گمرکات، اظهار داشت: متاسفانه وعده هایی که این روزها در خصوص بازگشت روند واردات به حالت عادی و ترخیص خودروها از گمرک مطرح می شود فقط برای این است که واردکنندگان را مجبور به سکوت کنند تا مشکلات در این حوزه عنوان نشود.

مهدی دادفر افزود: دولت دنبال سیاستی بود که افکار عمومی، رسانه ها و به خصوص واردکنندگان را آرام کند که به نظر می رسد با وعده های خلاف واقعی که مطرح می شود در این زمینه موفق شده است.

وی گفت: متاسفانه به دلیل ادامه سیاست ممنوعیت واردات دو شرکت واردکننده خودرو نیز در آستانه تعدیل نیرو و تعطیلی است و بنابراین به زودی مجموع برندهای خودرویی تعطیل در کشور به 5 برند می رسد.

دادفر تاکید کرد: با ادامه سیاست حاکم بر واردات خودرو تا اسفند ماه حداقل 90 درصد شرکتهای وارد کننده تعطیل خواهند شد و این موضوع نه تنها تهدیدی برای دولتمردان نیست بلکه واقعیتی است که در حال رخ دادن است و به طور قطع با این اتفاق 14 هزار نفر نیروی شاغل نیز بیکار خواهند شد و دیگر شخصیتی به نام واردکننده در کشور نخواهیم داشت.

 



دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه با اشاره به برنامه های کلان وزیر پیشنهادی وزارت صمت به انتظارات واردکنندگان از وزیر احتمالی وزارت صنعت و معدن پرداخت و گفت: با توجه به اینکه موضوع واردات خودرو از سال گذشته کشور را بهم ریخته و تبدیل به معضلی جدی شده است، انتظار می رود وزیر پیشنهادی وزارت صمت طرح خود برای حل مشکل واردات خودرو را ارائه و در صورت رای اعتماد از مجلس بر اساس قانون تکلیف موضوع واردات خودرو را مشخص کنند.

دادفر افزود: ممنوعیت واردات خودرو اقدام خلاف قانونی است که از 1.5 سال گذشته اتفاق افتاده است از این رو از وزیر جدید وزارت صمت انتظار می رود که اجاره ندهند چنین اقدام خلاف قانونی ادامه یابد.

وی گفت: متاسفانه فعالان حوزه تجارت خودرو انتظاراتشان از دولت آقای روحانی برآورده نشده است و بیشترین ضربه و ورشکستگی در این دولت برای وارد کنندگان رخ داد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خاطرنشان کرد: از جریان واردات خودرو دفاع نمی کنم اما انتظار می رود در صورتی که دولت روندی را متوقف می کند روند جایگزینی را در این حوزه اعمال کند.

کد خبر 104166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha